frehåk Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 Hej! Jag har spelat in ljud på en MD. Jag har kopplat MD´n till datorns lineingång. Ljudet spelar jag in i Audition 1.5. Men hur ställer jag nivåerna på volymen vid inspelning i Audition? /F. 0 Quote
Rogge Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 Ställ nivåerna via ljudkortets kontroller som hittas längst ned till höger i Aktivitetsfältet i Windows eller öppna dom via Kontrollpanelen. 0 Quote
frehåk Posted November 20, 2006 Author Posted November 20, 2006 OK! vilket format ska jag spara ljudfilen i för att det ska bli bästa kvalité och så att jag kan importera det i premiere för att synka ljudet till filmen? 0 Quote
Rogge Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 OK! vilket format ska jag spara ljudfilen i för att det ska bli bästa kvalité och så att jag kan importera det i premiere för att synka ljudet till filmen? Spara filen som Windows PCM samt att när du skapar filen innan inspelning skapa den som: - Sample Rate: 48000 - Channels: Det beror på vad du har på din MD, dvs Mono eller Stereo - Resolution: 16-bit Jag förutsätter att du redigerar i ett DV Preset som använder 16bit/48000Hz, annars ändra i Audition så att ljudet matchar dina Project Settings i PPro. 1 Quote
Christian van Caine Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 Har du inte digitala portar på din MD & ljudkort? Då slipper du bry dig & behåller kvalitéen as-is :-) 0 Quote
lilla_farbrorn Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 Om du överför analogt, glöm inte att sätta full räka på volymen på md:n. 0 Quote
video_sync Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 Usch, att inte överföra digitalt när det finns möjlighet, är som att göra pankakor utan ägg =( 0 Quote
Recommended Posts