Gå till innehåll

Hur få bort år datum från filmen


bärran

Recommended Posts

Hej

Jag har ett problem som jag upplever jäkligt irriterande och det är att datumet visas på den färdigredigerade filmen när jag fört över den till DVD eller minDV. När jag spelar upp den i monitorfönstret på datorn syns inte datumet och inte på vissa DVD spelare. Jag har en Canon XM1 där jag kan välja att inte visa datumet, men det hjälper inte. Fungerar kameran som den ska om jag tar bort batteriet som sköter datum och klockslag.

Tacksam för svar

bärran

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=bärran]Hej

Jag har ett problem som jag upplever jäkligt irriterande och det är att datumet visas på den färdigredigerade filmen när jag fört över den till DVD eller minDV. När jag spelar upp den i monitorfönstret på datorn syns inte datumet och inte på vissa DVD spelare. Jag har en Canon XM1 där jag kan välja att inte visa datumet, men det hjälper inte. Fungerar kameran som den ska om jag tar bort batteriet som sköter datum och klockslag.

Tacksam för svar

bärran[/citat]

Vad redigerar du i för program?

Länk till kommentar
Share on other sites

bärran, att datumet syns i DV-kameran och vissa DVD-spelare har inget att göra med din kamera. Att den syns i DV-kameran beror på att du har ställt in kameran på att visa datumet. Datum, mm är den del av DV-strömmen och kan visas om man begär att den skall visas, tex genom att ställa in kameran så att den gör det.

 

Att datumet syns i vissa DVD-spelare är däremot märkligt. Vilka är "vissa DVD-spelare", är det spelare ansluten till tv:n eller är det när du spelar upp dom på din dator?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...