Gå till innehåll

En fråga om redigeringsprogram


viktim

Recommended Posts

Är det ett freeware-program så händer troligen inget annat än att ni kanske får lite kritik på filmen, men om det är en piratkopia av nått redigeringsprogram så kan det ju gå lite värre (om nån får reda på det)

 

Jag vet inte exakt vad som skulle hända om man blir påkommen, men man kan ju säkert få problem i alla fall.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Djungelsmurfen]Är det ett freeware-program så händer troligen inget annat än att ni kanske får lite kritik på filmen, men om det är en piratkopia av nått redigeringsprogram så kan det ju gå lite värre (om nån får reda på det)

 

Jag vet inte exakt vad som skulle hända om man blir påkommen, men man kan ju säkert få problem i alla fall.[/citat]

 

Varför skulle han få kritik för att filmen är gjord med gratis programvara? Jag känner inte till något DV-redigeringsprogram som försämrar bildkvalitét (varken kommersiellt eller gratis) och ur en rent artistisk aspekt så sitter inte ett skit i själva programmet. En duktig klippare kan klippa med vad som helst och ändå skapa spännande och starka berättelser.

 

Sedan brukar det ju i längden vara så att duktiga klippare gärna vill jobba med minimalt strulig programvara för att kunna ägna sig åt hantverket ostörd. Därför använder de flesta Avid, FCP och PPro och betalar för det.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Munthe][citat=Djungelsmurfen]Är det ett freeware-program så händer troligen inget annat än att ni kanske får lite kritik på filmen, men om det är en piratkopia av nått redigeringsprogram så kan det ju gå lite värre (om nån får reda på det)

 

Jag vet inte exakt vad som skulle hända om man blir påkommen, men man kan ju säkert få problem i alla fall.[/citat]

 

Varför skulle han få kritik för att filmen är gjord med gratis programvara?[/citat]

Jag menade bara att han skulle kunna fortsätta klippa filmer utan problem, och ta emot lite vanlig kritik på filmen, som om han gjort det med vilket program som helst.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Munthe][citat=Djungelsmurfen]Är det ett freeware-program så händer troligen inget annat än att ni kanske får lite kritik på filmen, men om det är en piratkopia av nått redigeringsprogram så kan det ju gå lite värre (om nån får reda på det)

 

Jag vet inte exakt vad som skulle hända om man blir påkommen, men man kan ju säkert få problem i alla fall.[/citat]

 

Varför skulle han få kritik för att filmen är gjord med gratis programvara? Jag känner inte till något DV-redigeringsprogram som försämrar bildkvalitét (varken kommersiellt eller gratis) och ur en rent artistisk aspekt så sitter inte ett skit i själva programmet. En duktig klippare kan klippa med vad som helst och ändå skapa spännande och starka berättelser.

 

Sedan brukar det ju i längden vara så att duktiga klippare gärna vill jobba med minimalt strulig programvara för att kunna ägna sig åt hantverket ostörd. Därför använder de flesta Avid, FCP och PPro och betalar för det.[/citat]

 

Varför skulle man få kritik för att ha gjort redigeringen i ett piratkopierat program...."En duktig klippare kan klippa med vad som helst "

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Munthe]Känns som den här tråden förvandlades till VM i missförstånd ganska snabbt. :)[/citat]

 

Men missförstånden är ju det som gör sådana här trådar roliga! :) I alla fall om jag inte själv är offer för dom... ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...