Gå till innehåll

Söka bidrag som 16 åring!


Borren

Recommended Posts

Hej,

Jag är en kreativ 16 åring som håller på med film. Har hållit på med de sedan jag var 9 år.

 

Nu har jag valt att påbörja en dokumentär film om de hemlösa här i Göteborg.

 

Behöver dock någon form utav budget för att kunna göra detta så vet ni bidrag osv jag kan söka till detta och mina kommande projekt?

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Share on other sites

Då bra svar har kommit så kör jag ett annat!

 

Du är 16. Du växer upp i en era då verktyg ej är ett problem. Börja direkt. Gå ut och börja filma bara, sen kan du börja utveckla din egna stil allt eftersom.

 

Inte värt att sitta och vänta på att få bidrag. Du har hållt på ett tag, kallar dig kreativ, har ett intresse. Vad behöver du budget till? Börja filma, en dokumentär handlar om att hitta rätt historier och det största problemet är att lära känna området samt att ta sig dit/stanna där - tur för dig har ju du valt ditt egna.

 

Börja filma och sluta aldrig filma. Ditt jobb är att hitta rätt historier. Gör du det och fortsätter filma så kan du sätta dig ner under redigeringen och se vad du har fångat.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du är 16. Du växer upp i en era då verktyg ej är ett problem. Börja direkt. Gå ut och börja filma bara, sen kan du börja utveckla din egna stil allt eftersom.

 

Inte värt att sitta och vänta på att få bidrag. Du har hållt på ett tag, kallar dig kreativ, har ett intresse. Vad behöver du budget till? Börja filma, en dokumentär handlar om att hitta rätt historier och det största problemet är att lära känna området samt att ta sig dit/stanna där - tur för dig har ju du valt ditt egna.

 

Jag gillar din inställning att köra på och lära sig allteftersom, men hur menar du att hen inte behöver pengar? Verktyg är inte ett problem säger du, men de kostar fortfarande pengar. Resor kostar också pengar. Om hen inte bor på gångavstånd från alla hemlösa så behövs åtminstone pengar till spårvagnen. Sen tillkommer utgifter för marknadsföring. Och då förutsätter jag att hen gör ALLT filmarbete själv och att ingen medverkande vill ha en peng för det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gillar din inställning att köra på och lära sig allteftersom, men hur menar du att hen inte behöver pengar? Verktyg är inte ett problem säger du, men de kostar fortfarande pengar. Resor kostar också pengar. Om hen inte bor på gångavstånd från alla hemlösa så behövs åtminstone pengar till spårvagnen. Sen tillkommer utgifter för marknadsföring. Och då förutsätter jag att hen gör ALLT filmarbete själv och att ingen medverkande vill ha en peng för det.

 

Använd en farbrors gamla iPhone, 10 gånger bättre än kameran jag bokstavligen sparade 3 år för att kunna köpa när jag var i hans ålder.

Pratar vi verkligen om att söka bidrag för att ta spårvagnen? Du är 16, hur kommer du till skolan? Får du skjuts varje dag? Om du får det (worst case scenario), så be bara om en skjuts till. Du har ju ett ställe att ta dig till varje dag - jobba runt det. Jag hade busskort, vilket hjälpte mig mycket. Jag nämnde i min förra post att op har valt sin hemstad vilket är perfekt.

 

The bottomline: Börja nu.

Gör inte som 99% gör, vilket är att tycka att det är omöjligt om man inte får bidrag och därför _aldrig_ gör något. Faktum är ju att om du nu råkar få bidrag, så kommer du ju ändå att vara helt oerfaren och det kommer ju ändå bli sämre. Det enda stryker inte ut det andra, hell, dina chanser att få bidrag/hjälp ökar ju om du har något konkret att visa upp!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...