Gå till innehåll

Hur gör man en analys?


film.

Recommended Posts

Jadu. . .

 

Hm. . .

 

-Åldersvariabel - skulle anta att det handlar om vilken åldersgrupp som reklamen riktar sig till.

-Språkvariabel - vilket språk eller kultur som den riktar sig till, kanske?

-Kunskapsnivå - Huh? Hur mycket förkunskaper den som ser reklamen förväntas ha? Om det är reklam för en app så förväntas man antaligen veta vad en smartphone är t ex.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jadu. . .

 

Hm. . .

 

-Åldersvariabel - skulle anta att det handlar om vilken åldersgrupp som reklamen riktar sig till.

-Språkvariabel - vilket språk eller kultur som den riktar sig till, kanske?

-Kunskapsnivå - Huh? Hur mycket förkunskaper den som ser reklamen förväntas ha? Om det är reklam för en app så förväntas man antaligen veta vad en smartphone är t ex.

 

En punkt var "Målgrupp" Så det lär väl vara åldersgrupp(?) Dom andra har du nog rätt i, tack!

Länk till kommentar
Share on other sites

Prova läs kurslitteraturen och häng med på föreläsningarna.

 

Vi förutsätter alla glatt att det är en traditionell utbildning med kurslitteratur och föreläsningar. Jag har nyss avslutat två kurser på Coursera på Internet och jag kan säga att även ifall de kurserna var väldligt bra, så kan jag mycket väl tänka mig att liknande frågor skulle kunna uppkomma i sådana sammanhang.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...