film. Posted November 23, 2012 Share Posted November 23, 2012 Jag har ett skolarbete att göra en analys, men det är tre punkter jag inte förstår: -Åldersvariabel -Språkvariabel -Kunskapsnivå Vad menas med det? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sarista Posted November 23, 2012 Share Posted November 23, 2012 ska du analysera en film eller vad? borde inte läraren ha gått igenom de här termerna? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
film. Posted November 23, 2012 Author Share Posted November 23, 2012 Jag ska analysera en filmproduktion av en produkt... Nej, det har hon inte =/ 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Désirée Posted November 23, 2012 Share Posted November 23, 2012 Jag ska analysera en filmproduktion av en produkt... Nej, det har hon inte =/ Analys av en reklamfilm alltså? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
film. Posted November 23, 2012 Author Share Posted November 23, 2012 Analys av en reklamfilm alltså? Ja, precis. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Désirée Posted November 23, 2012 Share Posted November 23, 2012 Jadu. . . Hm. . . -Åldersvariabel - skulle anta att det handlar om vilken åldersgrupp som reklamen riktar sig till. -Språkvariabel - vilket språk eller kultur som den riktar sig till, kanske? -Kunskapsnivå - Huh? Hur mycket förkunskaper den som ser reklamen förväntas ha? Om det är reklam för en app så förväntas man antaligen veta vad en smartphone är t ex. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
film. Posted November 23, 2012 Author Share Posted November 23, 2012 Jadu. . . Hm. . . -Åldersvariabel - skulle anta att det handlar om vilken åldersgrupp som reklamen riktar sig till. -Språkvariabel - vilket språk eller kultur som den riktar sig till, kanske? -Kunskapsnivå - Huh? Hur mycket förkunskaper den som ser reklamen förväntas ha? Om det är reklam för en app så förväntas man antaligen veta vad en smartphone är t ex. En punkt var "Målgrupp" Så det lär väl vara åldersgrupp(?) Dom andra har du nog rätt i, tack! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Désirée Posted November 23, 2012 Share Posted November 23, 2012 En punkt var "Målgrupp" Så det lär väl vara åldersgrupp(?) Dom andra har du nog rätt i, tack! Ålder på reklamfilmen? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr A Posted November 23, 2012 Share Posted November 23, 2012 Prova läs kurslitteraturen och häng med på föreläsningarna. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
film. Posted November 24, 2012 Author Share Posted November 24, 2012 Ålder på reklamfilmen? Jo, det kan det kanske vara! Jag har faktiskt läst kurs böckerna, det står dock inte vad orden betyder i den & några föreläsningar är det ej i denna kurs. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Désirée Posted November 24, 2012 Share Posted November 24, 2012 Prova läs kurslitteraturen och häng med på föreläsningarna. Vi förutsätter alla glatt att det är en traditionell utbildning med kurslitteratur och föreläsningar. Jag har nyss avslutat två kurser på Coursera på Internet och jag kan säga att även ifall de kurserna var väldligt bra, så kan jag mycket väl tänka mig att liknande frågor skulle kunna uppkomma i sådana sammanhang. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts