Gå till innehåll

Vad är tillåtna annonser på forumet?


Pace

Recommended Posts

Här tänkte jag göra ett litet förtydligande vad gäller annonsering på forumet.

 

Som ni alla vet när ni registrerade er på forumet så är den allmänna principen att inga annonser tillåts över huvud taget. Till detta har vi sedan gjort några undantag:

 

  • det är tillåtet att annonsera i våra annonsforum (Jobbannonser, Produktionsdagböcker med flera)
  • man får lägga fram en annons om någon specifikt efterfrågar det (till exempel "var kan jag köpa produkten X i Stockholm?")
  • man får tipsa om egna evenemang i evenemangsforumet

 

Det ska naturligtvis vara tillåtet att dela med sig av det man har gjort, till exempel om man startar ett företag och erbjuder sina filmtjänster. Däremot är det inte självklart att man får göra det överallt på forumet.

 

Vi försöker skilja mellan allmänintresse och särintresse. Med allmänintresse menar vi att inlägg ska vara relevanta för fler än bara den som skrivit inlägget. Med särintresse menar vi att man inte ska lägga fram annonser som uppenbart gynnar en själv när det är irrelevant. Det kan vara företaget som erbjuder sina filmtjänster. (Forumet Jobbannonser är till för sådana särintressen.)

 

Alla fall är unika och bedöms för sig, men detta är våra principer som vi följer och vi hoppas att detta ska underlätta när ni identifierar annonser på forumet och rapporterar in dem till oss. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

fast priset egentligen gynnar personen som frågat. Det går inte riktigt ihop för mig.

 

"Priset gynnar den som frågat?..." Det är väl du som gynnas om någon köper hos dig? Du har ungefär samma priser som t.ex. Kaffebrus som också säljer import från Asien.

 

Tycker att dvxuser använder sig av en bra modell... Många företag som är aktiva på forumet men de får inte direktlänka i inlägg. Vilket gör att dem får "bete sig mer proffsigt" och faktiskt posta informativa inlägg, inte bara "buy our stuff, that's the best".

 

I någon sorts konstruktiv mening känns det inte som att du anstränger dig speciellt mycket i dina inlägg. Om du tycker att det Du säljer är det bästa, så motivera kanske lite mer varför, prata om X produkten i allmänhet, etc. Om du bara länkar till en LED-lampa när någon frågar om ljus generellt t.ex. är det ju knappast något allmänintresse utan direkt annonsering.....

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag förstår och det är du som sätter reglerna men tycker ändå det är skumt att jag kan tipsa om en produkt hos Scandinavianphoto men inte dpStuff för då får jag en varning... fast priset egentligen gynnar personen som frågat. Det går inte riktigt ihop för mig.

 

Om du tipsar om en produkt du själv säljer är det ett uppenbart särintresse.

 

Att ditt pris vid något tillfälle med någon produkt är billigare än Scandinavian Photo är irrelevant med tanke på att det finns fler företag än dessa två på marknaden och allt handlar inte om priset (leveransvillkor, finansiellt resultat, köpvillkor etc är också viktigt - inte bara pris, för övrigt). Och som sagt, för att det är ett särintresse.

 

Du är däremot välkommen att lägga upp länkar om ditt företag i våra annonseringsforum, vilket dina inlägg också har flyttats till.

Länk till kommentar
Share on other sites

"Priset gynnar den som frågat?..." Det är väl du som gynnas om någon köper hos dig? Du har ungefär samma priser som t.ex. Kaffebrus som också säljer import från Asien.

 

Tycker att dvxuser använder sig av en bra modell... Många företag som är aktiva på forumet men de får inte direktlänka i inlägg. Vilket gör att dem får "bete sig mer proffsigt" och faktiskt posta informativa inlägg, inte bara "buy our stuff, that's the best".

 

I någon sorts konstruktiv mening känns det inte som att du anstränger dig speciellt mycket i dina inlägg. Om du tycker att det Du säljer är det bästa, så motivera kanske lite mer varför, prata om X produkten i allmänhet, etc. Om du bara länkar till en LED-lampa när någon frågar om ljus generellt t.ex. är det ju knappast något allmänintresse utan direkt annonsering.....

 

Bra kritik. Ska ta åt mig dig till framtiden.

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du tipsar om en produkt du själv säljer är det ett uppenbart särintresse.

 

Att ditt pris vid något tillfälle med någon produkt är billigare än Scandinavian Photo är irrelevant med tanke på att det finns fler företag än dessa två på marknaden och allt handlar inte om priset (leveransvillkor, finansiellt resultat, köpvillkor etc är också viktigt - inte bara pris, för övrigt). Och som sagt, för att det är ett särintresse.

 

Du är däremot välkommen att lägga upp länkar om ditt företag i våra annonseringsforum, vilket dina inlägg också har flyttats till.

 

Jag tog upp Scandinavian Photo bara som ett exempel. Jag tycker vi har bättre priser än alla som finns på marknaden med kanske några enstaka undantag. Alltså inte bara något tillfälle som du säger.

 

Därför tycker jag det gynnar alla indie filmskapare att veta att det finns ett nytt alternativ.

Självklart gynnas dpStuff också av att folk handlar hos oss. Vi försöker inte vara moder Teresa.

 

Men jag behöver inte hålla med... Bara hålla mig till reglerna. :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...