gorse Postad 7 november 2006 Postad 7 november 2006 Jag skall till orlando över julen och tänkte köpa en Ipod när jag ändå är där. Det borde väl inte vara nått problem? 0 Citera
Creator Postad 1 december 2006 Postad 1 december 2006 99pod.se är en mycket bra sida med ett utmärkt forum där denna fråga troligtvis skulle passa en aning bättre. Där finns även en massa trådar som redan svarar på denna fråga... Men bara för att jag av en tillfällighet råkar veta svaret på denna fråga så: Ja, det går bra, min mamma gjorde det när hon var där. Eftersom Apples garanti är (ser) likadan (ut) över hela världen ska garantin inte vara ett problem. Dessutom sparar man en jäkla massa kosing om man köper den (grymmaste mediaspelaren som finns) i USA. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 1 december 2006 Postad 1 december 2006 (grymmaste mediaspelaren som finns) BS! Bara för att Apple äger iPod har märket blivit störst. Hur kan man påstå att den är bäst om inte nån upplaga av iPod har varken bättre ljud eller längre batteritid än t.ex. Iriver. Hur smart är det egentligen att man ska behöva ladda genom usb:n på datorn eller köpa en dyr adapter? Ledsen för mitt off-topic-inlägg, men jag är så trött på folk som går runt och säger att ipod är det bästa man kan köpa. 0 Citera
Creator Postad 1 december 2006 Postad 1 december 2006 Den är ju det, så enkelt är det. Exempel (bara några få...): Tillbehören Designen iTunes Dessa tre är i stort sett helt unika för iPod. Dessutom; om de nu är så dåliga funktionsmässigt, hur kan de då inneha ca 70% av den amerikanska marknaden? 0 Citera
TDA Postad 1 december 2006 Postad 1 december 2006 Dessutom; om de nu är så dåliga funktionsmässigt, hur kan de då inneha ca 70% av den amerikanska marknaden? X antal amerikaner kan ha fel. De flesta jänkarna trodde ju på skitsnacket om Iraks massförstörelsevapen, så de är bevisligen lättlurade. ;) 0 Citera
jernby film Postad 1 december 2006 Postad 1 december 2006 Jag skall till orlando över julen och tänkte köpa en Ipod när jag ändå är där. Det borde väl inte vara nått problem? När du köpt din Ipod tycker jag du ska besöka DisneyWorld Spökhuset och få inspiration av levande huvudet i en glasburk. Hur gör man? Trevlig resa ;) /nils 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 1 december 2006 Postad 1 december 2006 Den är ju det, så enkelt är det. Exempel (bara några få...): Tillbehören Designen iTunes Dessa tre är i stort sett helt unika för iPod. Dessutom; om de nu är så dåliga funktionsmässigt, hur kan de då inneha ca 70% av den amerikanska marknaden? Jag kanske är partisk eftersom jag själv har Iriver, men 53 timmars batteritid kan inte ha fel. Ljudet krossar alla sketna iPod nano som har runt 20 timmars speltid. Sant att de har tillbehör och designen är riktigt snygg men ska inte en mp3-spelare spela musik? iPod får inte särskilt högt betyg på den fronten. Anledningen till att så många har iPod är för att det är trendigt och Apple lägger ner miljoner på marknadsföring. Iriver vinner testerna, men iPod är lättåtkomligt och igenkänneligt. Har du några argument för att iPod är så bra som du påstår? 0 Citera
Creator Postad 1 december 2006 Postad 1 december 2006 Egentligen borde de tre ovan räcka gott o väl, men men. iPod är en livsstil, man köper inte en mp3-spelare, man köper en maskin som kan spela musik (kanske inte den bästa kvalitén men alla är inte audiofiler), film (G5:an), spel och även visa bilder. Dessutom är det väl, vad jag vet, bara en mediaspelare/serie som har en helt egen tidning (iPlay)? Alltså, man köper ju inte bara musikfunktionen, man köper ju hela paketet. Vem vill ha en musikspelare som låter grymt men designmässigt ser ut som skit. Den är man knappast stolt över. En iPod är man alltid stolt över. PS. även iAudio bräcker iPod i vissa tester, men inte IRL... 0 Citera
gorse Postad 1 december 2006 Författare Postad 1 december 2006 Man får tydligen se upp. Ipod-ägare i usa köper nya hörlurar nästan direkt, så jag trodde för ett ögonblick att de var dåliga. Men de som har vita hörlurar blir rånade... Appråpå Orlando hoppas jag de fortfarande kör Terminator-föreställningen som på T2-tinbox extramatrialet... 0 Citera
TDA Postad 1 december 2006 Postad 1 december 2006 iPod är en livsstil´ Apples PR-nissar skulle gråta av glädje om de läste detta. Snacka om effektiv marknadsföring. 0 Citera
00Bengtsson Postad 4 december 2006 Postad 4 december 2006 När du köpt din Ipod tycker jag du ska besöka DisneyWorld Spökhuset och få inspiration av levande huvudet i en glasburk. Hur gör man? Trevlig resa ;) /nils Du behöver inte besöka Orlando, Florida för att gå på "Hunted Mansion". Finns även på Disneyland Paris ...och säkert de övriga parkerna :) 0 Citera
gorse Postad 4 december 2006 Författare Postad 4 december 2006 Fast nu skall jag till Orlando, så därifrån är det långt till Paris. Funderar på att ta med videokameran i alla fall fast jag är skiträdd att bli av med den (på ett eller annat sätt). På samma gång funderade jag på att reservera ett band för diverse småklipp på usa-miljöer att dela ut till vem som behöver om intresse finns. 0 Citera
00Bengtsson Postad 4 december 2006 Postad 4 december 2006 okej, missade det.. ...men tänk på att helst ha kameran i handbagaget. På vissa flygplatser scannas bagaget manuellt, med risk för att eventuelt innehåll kan försvinna då personalen ser vad väskan innehåller. Även med tanke på hur de handskas med väskorna ... så jag skulle rekommendera att du bär utrustningen tillsammans med handbaggaget ,alt. chekar in kameran för sig... Ha en trevlig resa! 0 Citera
Christian van Caine Postad 5 december 2006 Postad 5 december 2006 Livsstil?? Tja, enligt min bestämda mening, baserar man sitt liv på en löjlig plastbit mer än musiken man lägger på den så tycker jag man har allvarliga problem med sin identitet. Jag gillar iPod, avskyr visserligen deras luringar, vilket är genomgående med allt jag någonsin testat undantagslöst, men jag gillar den för ljudet, inte för hur den ser ut. Jag ger blanka fan i om den så är fulare än Marjasin så länge den låter så bra det är möjligt att få tag i. Vidare, det är inga problem att ladda en aj-pod direkt via väggen. Fick med en vägg-till-usb-adapter när jag köpte en fieldrecorder jag använder frekvent till allt i USB jag har (med eget batteri). Dom är lätta att få tag på & inte särskilt dyra. 0 Citera
gorse Postad 5 december 2006 Författare Postad 5 december 2006 ... med risk för att eventuelt innehåll kan försvinna då personalen ser vad väskan innehåller. Jotack, jag har redan en kamera på förlustkontot. En kamera och diverse annat stals av personalen på flygplatsen i Mexico City. Min största ångest är när de får spelet och man åtskills från bagaget, tex väskan försvinner utom synhåll på röntgen-bandet medan någon annan håller en kvar i metalldetektorn och tvingar en att gå 100 ggr för att sedan spendera tio minuter med handdetektorn med uppmaningen att ta av ena klädesplagget efter det andra. Under tiden är handbagaget genomsökt och hamnar i en uppsamlinghög på andra sidan utan tillsyn. Bråkar man, får man spendera en timme i ett rum brevid utan tolk... Och släpps en minut efter avgång. Jag är helt övertygad att de gör det med flit. 0 Citera
Creator Postad 5 december 2006 Postad 5 december 2006 Livsstil?? Tja, enligt min bestämda mening, baserar man sitt liv på en löjlig plastbit mer än musiken man lägger på den så tycker jag man har allvarliga problem med sin identitet. Jag gillar iPod, avskyr visserligen deras luringar, vilket är genomgående med allt jag någonsin testat undantagslöst, men jag gillar den för ljudet, inte för hur den ser ut. Jag ger blanka fan i om den så är fulare än Marjasin så länge den låter så bra det är möjligt att få tag i. Vidare, det är inga problem att ladda en aj-pod direkt via väggen. Fick med en vägg-till-usb-adapter när jag köpte en fieldrecorder jag använder frekvent till allt i USB jag har (med eget batteri). Dom är lätta att få tag på & inte särskilt dyra. Du är uppenbarligen en audiofil så mitt argument kvarstår; den kan spela musik och eftersom alla inte enbart bryr sig om den låter gudomligt vill de ju även ha en maskin som är snygg (grymt snygg i det här fallet), har ett enkelt och användarvänligt gränssnitt, synkroniseras enkelt med iTunes och har en massa tillbehör. Det är (uppenbarligen) en massa folk som vill ha hela grejen. Med en iPod har de något de kan vara nöjda med under en lång tid. Dessutom, man spenderar minst lika mycket tid att kolla på en mp3-spelare som man lyssnar på den (om man inte lyssnar 24-7 förstås). Om man inte gör det gör man i alla fall det när man har en iPod :). Sedan måste jag bara tillägga att jag är mycket väl medveten om iPodens tillkortakommanden. T ex: den kan bara spela upp två videoformat (mp4 & H.264) och inom vissa ramar. Batteritiden är inte heller den bästa, även fast de nya versionerna har förbättrats på den punkten. Jag förstår verkligen inte varför Apple bara tar tag i de här problemen på en gång, de har ju pengarna. Om de gjorde så skulle de ju vara överlägsna de andra konkurrenterna, då skulle det inte förvåna mig om iPodarna verkligen tog över världen... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.