Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nu sög rubriken, men jag kunde inte komma på något bättre.

När jag inporterar ljud filer till premiere 1,5 pro fungerar vissa av filerna, medans ljudfiler från samma hemsida med exakt samma inställningar inte fungerar. Hur kan det bli så?

Funger inte

Type: MP3 Audio

File size 23,8125

Source Audio format 32000hz-16 bit-stero

Conform audio Format 48000 Hz - 32 bit floating - Stero

average data rate 15,625

Fungerar

File size 520 Kb

average data rate 15,626

Fungerar inte

File size 21.1426 Kb

average data rate 15,626

Det enda som skiljer är storleken, och på vissa "average data rate". Mycket mysko.

Det är inget större problem, man ändrar bara de oläsliga filerna till wav, men det skulle endå vara bra om man inte behöver det, för över halva mitt bibliotek går inte att spela, och det har de kunna göras förut!

Postad

Jag är också en användare av premiere pro och har ett liknande problem. Ibland försvinner ett ljud när jag har stängt projektet och sedan öppnar det igen. Själva ljudsekvensen (eller vad man ska kalla det) ligger kvar, men är helt tyst. Det är inte att ljudet sänkts så att det inte hörs; det har jag kollat. Men vad kan det bero på? Och vad kan man göra för att fixa det?

Tacksam för svar

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...