viken_bo Postad 4 november 2006 Postad 4 november 2006 Jag frågan är enkel: Kan man göra matrix skott i AE? /david ps: jag har sökt men hitta inget... 0 Citera
odinlundin Postad 5 november 2006 Postad 5 november 2006 Eh... antar att du vill göra ett sånt skott med ringar efter, jag tror du behöver något 3D-program. 0 Citera
Headman Postad 10 november 2006 Postad 10 november 2006 Det fanns en effekt till Alamdv2 förut som man kunde göra det med. men det kanske finns till deras nyare program. länk: http://www.fxhome.com 0 Citera
zwift Postad 13 november 2006 Postad 13 november 2006 man kan göra det i 3d studio max vet jag iaf, vet dock inte hur man gör själv. Är inte bra på nått av dessa program 0 Citera
Max_H Postad 13 november 2006 Postad 13 november 2006 Kommer inte ihåg exakt hur det såg ut men det KAN ju gå att uppnå ngt liknande (själva ringarna/förvrängningen) med Displacement Map-effekten i AE. /Max 0 Citera
Danell Postad 13 november 2006 Postad 13 november 2006 Använd AE. Gör två lager med samma klipp. Maska ut där du vill ha vågorna, sätt lite mask feather på masken. o använd en ripple effekt. Klart! Simpel as that! 0 Citera
odinlundin Postad 13 november 2006 Postad 13 november 2006 Eh...fattar inte riktigt kan du förklara lite nogrannare? 0 Citera
Danell Postad 14 november 2006 Postad 14 november 2006 Har du använt AE förut? Då är det lättare. Annars så kan det bli svårt att sätta in någon i det bara genom att skriva... 0 Citera
viken_bo Postad 14 november 2006 Författare Postad 14 november 2006 jo, 3d studio max har jag och jag har prövat att göra matrix skott. visst man ser vad det är men är ändå inte helt nöjd. det ser så "på klistrat" ut. så jag undra ifall det gick att göra det bättre i affter effect. så nu ska jag pröva...= ) tack, david ps: vad är skilnaden mellan AE 7 och AE 7 pro? och var finns en bra sida med tutorials för AE? jag hittar bara sidor med virus på...=( 0 Citera
Max_H Postad 15 november 2006 Postad 15 november 2006 http://www.adobe.com/products/aftereffects/matrix.html Kan verkligen rekommendera Total Trainings DVD: er - inte gratis men bra. För gratis tutorials, kolla klistrade länken högst upp. /Max 0 Citera
odinlundin Postad 15 november 2006 Postad 15 november 2006 Har du använt AE förut? Då är det lättare. Annars så kan det bli svårt att sätta in någon i det bara genom att skriva... Jag har använt det ett tag nu.... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.