Filip Posted March 4, 2004 Posted March 4, 2004 Tja! Tänkte bara tipsa om en rulle vid namn "Ong-Bak". Det är en thailändsk action-film med helt otroligt snygga stunts. Det är inga linor eller cgi-effekter. Handlingen är väl inte så mycket att ha men action-scenerna är något av det bästa jag sett, jag har ändå sätt en hel del hongkong rullar... Den finns inte i Europa än men det finns ju alltid andra sätt att få tag på den.... / hej 0 Quote
generalwinter Posted March 4, 2004 Posted March 4, 2004 ska det vra stunt filmer så ska jackie Chan göra dom han är kungen och han är även bäst 0 Quote
Ronnie Posted March 5, 2004 Posted March 5, 2004 Ong-Bak finns än så länge bara att beställa från Thailand, men Hong-Kong Legends har rättigheter till den och kommer att ge ut en schysst utgåva detta året. Ett givet köp. Phanom Yeerum som spelar huvudrollen (hans första film förresten) är inte stuntig på samma sätt som Jackie Chan (en gång var, hans amerikanska filmer blir bara mer och mer pinsamma), däremot har han en riktigt snygg och brutal stil på fighterna. Snyggt filmat och man klipper inte bort i träffögonblicket utan här ser man armbågar, knän och fötter som träffar huvuden i härlig slow-motion. En stor del av fighterna ser ut att göra ont på riktigt... 0 Quote
Ronnie Posted August 23, 2005 Posted August 23, 2005 Tony Jaas (Panom Yeerum) nya rulle ser jävligt hård ut med:http://www.tomyumgoongmovie.com/main.htm. Största trailern var väldigt seg, men värt besväret! Väntar med stora förhoppningar! Ändrade titeln på tråden från Martial-Arts rulle. 0 Quote
Ayame Posted August 23, 2005 Posted August 23, 2005 Jo en riktigt skön rulle, såg den på bio i höstas och hyrde den för inte allt för länge sedan. 0 Quote
Speero Posted August 23, 2005 Posted August 23, 2005 En kompis fixade den åt mig på DVD.. Sweet* Annars är ju Kung-Fu Hustle riktigt het. Ska köpa den snart också ;) 0 Quote
Recommended Posts