Jump to content

Bäst inställningar på Panasonics DVX100B för musikvideo/progressivt/slow motion

Recommended Posts

Posted

Hej!

Jag ska spela in en musikvideo med panasonics DVX100B. Jag kommer använda mig utav en hel del snabba klipp och vilja filma endel m slow motion och kanske filma progressivt. Vilka är de ultimata inställningarna och hur ska jag gå till väga för att få bästa bilderna. Jag är helt ny på den här kameran så alla tips är välkomna.

Posted

Bästa sättet är utan tvekan att du ljusätter scenen bra. De andra inställningarnas betydelse är av mindre vikt i jämnförelse.

Det svåra är att filma slow motion då kameran inte filmar i det. Du kan konvertera 50i till 50p till 25p men det kommer inte komma upp i den kvaliten som 25p ger från början.

Men vid 25P filma i thin mode. chroma -2 details -3

Posted

tack för ditt svar!

menar du att jag ska ställa in chroma level på -2 eller var det chroma phase?

Och på detail var det detail coring eller v detail level som skulle vara inställd på -3?

• 1 month later...
Posted

Beror på om du använder ngn form av Pixel Motion baserad slow motion plugin. Ska man köra en relativt "ren" bakgrund och sedan använda Twixtor eller After Effects TimeWarp ska man absolut köra progressive.

/Max