Jasto Posted October 29, 2006 Posted October 29, 2006 När jag trycker på play knappen i programmet eller mellanslag för att sätta i gång ett klipp i Adobe Premiere Pro 1.5 så är det en tidsfördröjning på 3 - 5 sekunder innan klippet spelas upp. Men trycker jag på stopp knapppen stannar filmen med en gång. Detta fenomenet kom till efter att jag hade gjort en ren ominstallation av datorn. Innan ominstallationen fungerade allt hur bra som helst. Några förslag på vad det kan vara ? 0 Quote
Asterix Posted October 29, 2006 Posted October 29, 2006 Trög dator, mycket annat skit i bakgrund som sölar ner kanske? Men är detta efter att du renderat eller? 0 Quote
Jasto Posted October 29, 2006 Author Posted October 29, 2006 Trög dator, mycket annat skit i bakgrund som sölar ner kanske? Men är detta efter att du renderat eller? + Jag har en Windows XP home edition Compaq Presario, AMD AthlonXP 2600+ 2.13 GHz, 512 MB RAM, Matrox Parhelia 128MB AGP 8X, Hårddisk för systemt 149 GB, där använt utrymme är 13,2 GB Hårddisk för lagring 120 GB +Felet blev efter att jag hade formaterat hårddisken och installerat om allt från början, rensat bort allt skit som man inte behöver. +Jag använder datorn bara till redigering. + Det är före renderingen! 0 Quote
Jasto Posted October 29, 2006 Author Posted October 29, 2006 Börja här: PPro Wiki - Performance Hmmmm, hittar inget som kan hjälpa mig, tack ändå! 0 Quote
Jasto Posted October 29, 2006 Author Posted October 29, 2006 Tänkte tillägga att i Adobe Encore DVD 1.5 fungerar det hur bra som helst. Men inte i Premiere... 0 Quote
Rogge Posted October 29, 2006 Posted October 29, 2006 Kan det vara drivrutinerna till grafikkortet? Jag vet inte hur ofta Matrox släpper uppdateringar till grafikkorten, men jag har hört att nya grafikkortsdrivrutiner kan ställa till det och att lösningen då var att nedgradera och installera äldre drivrutiner. I ditt fall, den version du hade innan du ominstallerade allting, under förutsättning att du hämtade nyare drivrutiner till ditt Matroxkort efter att du ominstallerade allting. 0 Quote
Max_H Posted October 31, 2006 Posted October 31, 2006 Plus kolla drivrutinerna för ljudet och inställningen för ljuduppspelning i preferences. /Max 0 Quote
Recommended Posts