Jump to content

Recommended Posts

Posted

När jag trycker på play knappen i programmet eller mellanslag för att sätta i gång ett klipp i Adobe Premiere Pro 1.5 så är det en tidsfördröjning på 3 - 5 sekunder innan klippet spelas upp. Men trycker jag på stopp knapppen stannar filmen med en gång.

Detta fenomenet kom till efter att jag hade gjort en ren ominstallation av datorn. Innan ominstallationen fungerade allt hur bra som helst.

Några förslag på vad det kan vara ?

Posted
Trög dator, mycket annat skit i bakgrund som sölar ner kanske?

Men är detta efter att du renderat eller?

+ Jag har en

Windows XP home edition

Compaq Presario, AMD Athlon™XP 2600+ 2.13 GHz,

512 MB RAM,

Matrox Parhelia 128MB AGP 8X,

Hårddisk för systemt 149 GB, där använt utrymme är 13,2 GB

Hårddisk för lagring 120 GB

+Felet blev efter att jag hade formaterat hårddisken och installerat om allt från början, rensat bort allt skit som man inte behöver.

+Jag använder datorn bara till redigering.

+ Det är före renderingen!

Posted

Kan det vara drivrutinerna till grafikkortet?

Jag vet inte hur ofta Matrox släpper uppdateringar till grafikkorten, men jag har hört att nya grafikkortsdrivrutiner kan ställa till det och att lösningen då var att nedgradera och installera äldre drivrutiner. I ditt fall, den version du hade innan du ominstallerade allting, under förutsättning att du hämtade nyare drivrutiner till ditt Matroxkort efter att du ominstallerade allting.