jonkanon Postad 18 oktober 2006 Postad 18 oktober 2006 IIS.se som är före detta nic.se subventionerar domäner med å ä ö. Dvs de är gratis. När de ska förnyas så får man en räkning och då betalar man årsavgift som normalt för domäner. Om man inte då har användning för sin domän så låter man bara bli och betalar så sägs det upp. Dvs inga krångliga uppsägningar. Själv har jag då lagt beslag på mendetvardåsjälvafan.se och ett par till. Ska nog ta en till, men jag hade dock tänkt att ha kvar så jag sitter inte och fulregistrerar som vissa gör och bunkrar bäst de kan. De kommer ju vara svårt för många att läsa å ä ö domäner. IE7 kan det när den kommer snart. Firefox kan redan nu och finns säkert någon mer som kan. Men alla webbhotell kan inte mig veteligen. Mail med å ä ö är fortfarande struligt osv... Det är alltså därför de delas ut gratis, för om fler använder dem så måste produkterna fungera med dem. å ä ö på er, jon 0 Citera
Java ex Machina Postad 18 oktober 2006 Postad 18 oktober 2006 nån som tagit försäkringskassan.se redan ser jag :D gå inte dit om ni inte har humor. 0 Citera
vilcans Postad 18 oktober 2006 Postad 18 oktober 2006 nån som tagit försäkringskassan.se redan ser jag :D gå inte dit om ni inte har humor. Ja, den sajten var ju väldigt humoristisk... (Ironi) Det jag undrar är om det lönar sig för dem att nappa domänadresser. Finns det verkligen folk som tänker: "Jag måste kolla upp reglerna för barnbidrag. Jag går till försäkringskassan.se. Jaha, nä, jag köper väl lite porr istället." 0 Citera
Java ex Machina Postad 19 oktober 2006 Postad 19 oktober 2006 Ja, den sajten var ju väldigt humoristisk... (Ironi) Det jag undrar är om det lönar sig för dem att nappa domänadresser. Finns det verkligen folk som tänker: "Jag måste kolla upp reglerna för barnbidrag. Jag går till försäkringskassan.se. Jaha, nä, jag köper väl lite porr istället." jag skulle tro att idén är att sälja domänen till försäkringskassan för pengar. 0 Citera
vilcans Postad 20 oktober 2006 Postad 20 oktober 2006 jag skulle tro att idén är att sälja domänen till försäkringskassan för pengar. ...eller för en förmånligare sjukförsäkring kanske? :-) 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 20 oktober 2006 Postad 20 oktober 2006 Vad jag vet så fungerar det inte så. Försäkringskassan är väl trade mark-märkt? © ® and so on. 0 Citera
Java ex Machina Postad 23 oktober 2006 Postad 23 oktober 2006 nu står det om försäkringskassan-grejen i aftonbladet. fan man hade kunnat tipsa om nyheten och fått pröjs kanske... http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,915208,00.html http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,915226,00.html 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.