Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur ska man lägga upp så att det går som snabbast när man jobbar i premiere? Jag har premiere på c: men sen ska jag ha alla temp filer på en annan hårddisk med alla filmklippen eller hur läggar jag upp det på bästa sätt?

Postad

- Premiere på C:

- Captured Audio och Captured Video på D: (Same as Project)

- Allt annat på E:

D: och E: skall vara separata fysiska diskar. Delar du upp din C: i partioner (C: , D: , och E: ) så försämrar du prestandan. Windows Växlingsfil skall hållas på någon annan disk än D: och E:

Ligger växlingsfilen däremot på D: eller E: eller någon annan disk där du har videomaterial på stöter du på problem förr eller senare.

D: resp E: är bara exempel här, välj dom diskar du har tillgång till och använd inte partionerade diskar. Skilj alltså på materialet så att PPro inte behöver läsa och skriva allt till samma disk för bästa prestanda och mindre risk för chrasher. :)

Om du tex har råmaterialet på D: så sparar du dessutom lite tid på att rendera ut video till en annan fysisk disk, dock ej till C:.

För tydlighetens skull, du hittar inställningarna för hårddiskar i PPro under Edit > Preferences > Scratch Disks

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...