Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag är ny i forumet och min första fråga är: Är det svårt att få

till en sådan grej som Timbuktu har i sin video det ordnar sig?

Det är den där huvuden är stora men kropparna små.

tack!

Postad

man kan väll typ filma personen som ska få stort huvud på en green-screen.

Sen kan man byta ut bakgrunden ganska engelt. Då har man kroppen fixad.

Om man sen bara filmar huvudet som sjunger, också på green-screen. Så kan man ta huvudet och köra 'motion track' på kroppens orginal huvud. Allså samma teknik som man kör i ICA reklamerna, när priserna följer med varan.

De är en metod kanske.

Postad

Aldrig hört talas om Timbuktu?! Vilket land lever du i egentligen? ;) Nästan lika illa som när jag läste på expressens artikelkommentarer att ingen vet vad en zombie är.

Om man tittar på videon riktigt noga ser man ju tydligt hur kroppen och huvudet är maskat separat och sedan ihopsatt. Eftersom det inte är några extrema rörelser behöver man inte motion-tracka heller utan bara animera huvudet över tid efter halsen.

Greenscreen och maskning är huvudingredienserna.

Postad

Men lilla lilla farbrorn från Mordor, vi som inte bor i Mordor eller tror på vad man skriver i Expressen är lite äldre. Vi gör film istället.

Animationen Timbuktu är bra. Den är enkel och ska vara så. Fel i den ska vara så för att vara bra.

/nils

Postad

Den tonen ska du väl inte behöva använda och undervärdera mig på något sätt? Hatar när människor försöker visa sig överlägsna på internet.

Och vad har källkritik med detta att göra? Läs mitt inlägg igen.

Jag gör också film men det är ingen bortförklaring att inte hänga med i media. Han är ju faktiskt lite folkkär och inte enbart en rapartist. Observera också min smiley och att det inte var en förolämpning.

Postad

Hoppsan. Skojade lite. Ta det inte så allvarligt. Din smiley är jättebra.

Källkritik fick du. Timbuktu är bra som den är.

Vad Gunvald och du säger om animationen är bra.

Han som startade tråden har inte fått svar av någon av oss, eller hur ?

Vi har tänkt AE, eller hur ? Det vet inte han.

Att Timbuktu är bra som den är tycker jag är en smaksak. Att se små fel i animeringen är ju meningen med filmen.

Ungefär som att rita ett hus som man tror en 3-åring skulle rita den. Svårt.

Du förstår vad jag menar.

/nils

Postad

[citat=jernby film]Din smiley är jättebra.[/citat]Varför känns det som att du fortsätter håna?

[citat=jernby film]Källkritik fick du.[/citat]Fick källkritik? Hur kan man få källkritik?

Och jag skulle inte förstå att dessa "fel" är avsiktliga? Klart jag gör.

Och nej, jag tänkte inte AE eftersom motion-track är helt onödigt. Det skulle kunna gå att göra i de flesta redigeringsprogram även om AE skulle vara överlägset lättaste metoden.

Postad

Ahh tack för hjälpen!

Så föreslår ni att man ska maskera ansiktet på den lilla kroppen, och maskera kroppen till det stora ansiktet seda sätta ihop dem?

Tack!

Postad

Ja. Eller det beror dock på vad du menar med maskera. Maskera på plats, med nån sorts chroma färg kan ju funka men vi syftade på att maska digitalt, alltså "klippa" bort kroppen respektive huvudet.

Lycka till om du ska försöka dig på det.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...