Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Nån som lite snabbt kan hjälpa mig med hur man fixar så att man kan ha 2 eller flera klipp samtidigt i bild. Alltså ungefär som i serien "24", om ni förstår hur jag menar. Arbetar i Premiere Pro.

Tack på förhand!

Postad

Fortsätter i samma ämne!

har kört med flera rutor, men kan man plocka ut en del i en ruta och använda halva bilden??

fråga 2. Om man kör 3 rutor typ,skulle vilja ha en liten svart ram runt den rutan som lappar över en annan?? svårt å förklarahoppas nån fattar.

• 2 veckor senare...
Postad

Då är After effects ett utmärkt program att göra det som ni säger.

Då jag gör dokumentärer brukar jag presentera personer filmklipp i liten filmruta och resten rullande text. Blandas med film, fotografier och text o.s.v.

Naturligtvis kan flera klipp och foto ligga som man vill ha dom med film som bakgrund eller enfärgat.

24 som trådskaparen cruzito menade är samma princip. Knivigare i premiere men enkelt i AE. Den accelererar historien med flera klipp som ska vara i samma stund. Passar mer i actionserier än i bra film.

/nils

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...