Cruzito Postad 17 oktober 2006 Postad 17 oktober 2006 Hej! Nån som lite snabbt kan hjälpa mig med hur man fixar så att man kan ha 2 eller flera klipp samtidigt i bild. Alltså ungefär som i serien "24", om ni förstår hur jag menar. Arbetar i Premiere Pro. Tack på förhand! 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 17 oktober 2006 Postad 17 oktober 2006 Lägg flera klipp i de olika videospåren över varann och använd Position, Scale och Crop för att placera dem där du vill. 0 Citera
DanneMan Postad 19 oktober 2006 Postad 19 oktober 2006 Fortsätter i samma ämne! har kört med flera rutor, men kan man plocka ut en del i en ruta och använda halva bilden?? fråga 2. Om man kör 3 rutor typ,skulle vilja ha en liten svart ram runt den rutan som lappar över en annan?? svårt å förklarahoppas nån fattar. 0 Citera
Per Lind Postad 19 oktober 2006 Postad 19 oktober 2006 MAGIX fixar detta utan problem. Bara dra och släpp. Ramarna kan storleksändras och man kan t.o.m välja en del av en bild i resp. ruta. -Per 0 Citera
jernby film Postad 19 oktober 2006 Postad 19 oktober 2006 Per Lind-Magix finns inte i Premiere pro, eller ? Danneman och Cruzito-Har ni After effects ? /nils 0 Citera
DanneMan Postad 24 oktober 2006 Postad 24 oktober 2006 Per Lind-Magix finns inte i Premiere pro, eller ? Danneman och Cruzito-Har ni After effects ? /nils japp got af! 0 Citera
jernby film Postad 24 oktober 2006 Postad 24 oktober 2006 japp got af! Bytyder det att du ha AE ? 0 Citera
jernby film Postad 4 november 2006 Postad 4 november 2006 Då är After effects ett utmärkt program att göra det som ni säger. Då jag gör dokumentärer brukar jag presentera personer filmklipp i liten filmruta och resten rullande text. Blandas med film, fotografier och text o.s.v. Naturligtvis kan flera klipp och foto ligga som man vill ha dom med film som bakgrund eller enfärgat. 24 som trådskaparen cruzito menade är samma princip. Knivigare i premiere men enkelt i AE. Den accelererar historien med flera klipp som ska vara i samma stund. Passar mer i actionserier än i bra film. /nils 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.