viktim Postad 15 oktober 2006 Postad 15 oktober 2006 Hej, sen jag köpt min nya dator med dual core så fryser vissa spel fast:S, detta gäller GTA:SA och Wow som jag köpte igår(känns verkligen inte bra att wow inte funkar med tanke på att jag får betala i månaden för det:S:S) men andra spel som "BF2142 DEMO" så hänger datorn alldrig sig, bara på dom. kan det vara nå med hur spelen är uppbygda eller nått? iaf, efter ca 30 min spelande så "hänger" sig hela datorn och det går inte att göra något alls, allt bara fryser fast(ljudet med)då får man starta om datorn. och en gång när det hände så startades datorn om direkt av sig själv, och då komm det fram en liten ruta. Man hann kanske bara se den i 1 sek sedan försvann den, men jag hann se att det stog nått om "Det virtuella minnet". jag har testat att hämta amd dual core patch från amd:s hemsida men problemet kvarstår. det känns ju som att min dator borde klara spelen ganska lett. Min dator: AMD Athlon 64 3800+ Dual Core 1gb ram ATI Radeon X550 256mb Någon som vet vad det kan vara??? 0 Citera
Pehrbau Postad 15 oktober 2006 Postad 15 oktober 2006 Det kan inte möjligen vara ett värmeproblem? Att vissa program uppför sig konstigt kanske kan bero på att de inte är anpassade till dubbla kärnor. Jag använder själv en Penitum 940D och har ibland haft problem med att systemet "fryser" en stund. När jag kollar temperaturerna så ligger de inom gränserna eller för CPU ca 52 - 53 grader då gränsen är satt till 60. Jag kör nu med datorn öppen på ena sidan och då verkar den stabilare. 0 Citera
sound_front Postad 15 oktober 2006 Postad 15 oktober 2006 Ja kolla tempen på allt! men står de något om virtuella minnet så kolla upp det! har du fixat me det själv? mycket plats på hårdiskarna m.m.? 0 Citera
viktim Postad 15 oktober 2006 Författare Postad 15 oktober 2006 Det kan inte möjligen vara ett värmeproblem? Att vissa program uppför sig konstigt kanske kan bero på att de inte är anpassade till dubbla kärnor. Jag använder själv en Penitum 940D och har ibland haft problem med att systemet "fryser" en stund. När jag kollar temperaturerna så ligger de inom gränserna eller för CPU ca 52 - 53 grader då gränsen är satt till 60. Jag kör nu med datorn öppen på ena sidan och då verkar den stabilare. Ok, men jag kan inte ens se temperaturen eller nått, datorn bara låser sig. Man kan varken tabba eller röra på musen eller nått..för vell öka hastigheten på fläktarna.. och om inte det funkar så ska jag skicka in den till onoff så får dom fixa det. Jag läste engång på ett forum, o då var det en som hade samma problem(samma dator med, från onoff) o han sa att han skicka in den på lagning och att dom sedan hade bytt moderkort.... så det kanske är moderkortet som spökar på min med:S:S 0 Citera
gorse Postad 15 oktober 2006 Postad 15 oktober 2006 har du garanti, så mixtra ingenting utan gå direkt till butiken och klaga. Säg att den hänger sig även när du gör annat än spela spel. 0 Citera
viktim Postad 15 oktober 2006 Författare Postad 15 oktober 2006 har du garanti, så mixtra ingenting utan gå direkt till butiken och klaga. Säg att den hänger sig även när du gör annat än spela spel. hehe ok, det får nog bli så, har vell typ 1 månad kvar på min garanti:D, ska F*N klaga sönder dom:P men det känns så j'vla Fu**t upp nu:S, köpte ett gamecard igår(började spela wow igår) o nu så måste jag skicka in DATA F*n på lagning:S:S ursäkta att jag svär, men man blir så J*VLA Förbannad. 0 Citera
Tor nilsson Postad 4 november 2006 Postad 4 november 2006 Jag läste engång på ett forum, o då var det en som hade samma problem(samma dator med, från onoff) o han sa att han skicka in den på lagning och att dom sedan hade bytt moderkort.... så det kanske är moderkortet som spökar på min med:S:S Jag har nog samma sorts dator som dig från onoff. Min var jävligt knepig i början minns jag och en dag så ville den inte starta alls utan bara stod och fläktade. Då skickade jag in den och de bytte moderkort, tror de bytte till en annan modell faktiskt. Sedan fick jag dock skicka in den igen efter de för de hade inte aktiverat CD-rom läsaren eller vad det nu var. Nu funkar min iallafall ganska bra, förutom att den faktiskt hänger sig helt lite då och då men det kaan ju bero på andra saker än själva datorn. Jag skulle iallafall inte tipsa någon om att köpa en billig Acer-dator ... 0 Citera
Pehrbau Postad 6 november 2006 Postad 6 november 2006 En annan källa till att datorn ibland vägrar starta ibland är strömförsörjningen. Om man tittar in genom gallret i spänningsaggregatet kan man ibland se att någon eller flera av de elektrolytkondensatorer som sitter närmast har svullnat en aning. Ibland har de "lyft på hatten" dvs de har blivit litet högre än vad de var från början eller jämfört med andra kondensatorer av samma typ intill på kortet. Detta kan leda till att kondensatorn drar mycket ström och att överströmsskyddet slår till när själva datorn börjar dra mer ström. Felet kan visa sig i huvudsak på tre sätt: 1) datorn är död 2) datorn startar ibland och 3) datorn fryser efter ett tag. 0 Citera
viktim Postad 6 november 2006 Författare Postad 6 november 2006 Hej, nu vet jag vad man måste göra för att datorn inte ska hänga sig. Man måste stänga av ljudet på spelet helt, då hänger sig datorn inte. Fattar inte vf, men sedan jag började spela spelen utan ljud så har inte datorn hängt sig än. 0 Citera
gorse Postad 7 november 2006 Postad 7 november 2006 Jag envisas med att om det finns garanti, så nyttja den. Gå till affären och klaga. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.