Mister Postad 13 oktober 2006 Postad 13 oktober 2006 Hej Jag och pld, håller på med en film vid namn "The last kiss" http://www.gothenstudios.se/bilder/teaser/lastkiss_01.jpg. Den är nu i slutproduktion och vi håller på med redigering för fullt. Vi har dock stött på ett stort problem då vi med misstag har fått med en skugga ifrån kameramannen i en åkning. Vad jag undrar är ifall det finns någon snäll själ på detta forumet som skulle kunna hjälpa oss att få bort denna skugga i after effects? Jag är inte helt säker på ifall det går att fixa då jag inte direkt har någon kunskap inom after effects men jag antar det snabbt kan uppskattas genom en blick på problemet nedan... http://gothenstudios.se/bilder/lastkiss.jpg skuggan syns i ungefär 4 sekunder, men den märks rejält Ifall någon känner sig intresserad snälla hör av er och så skickar jag klippet till er! Och självklart hamnar ni med i eftertexterna Jag skulle bli väldigt glad ifall någon skulle vill hjälpa till /Niklas Andersson 0 Citera
blendband Postad 13 oktober 2006 Postad 13 oktober 2006 jag skulle kunna försöka men det är inte säkert att jag fixar det så försök fixa någon annan också för säkerhets skull... 0 Citera
Robin Postad 13 oktober 2006 Postad 13 oktober 2006 Är klippet i fråga helt stilla (dvs filmat med stativ) så är det busenkelt att fixa till, är det däremot rörlig kamera kan det bli lite svårare, men fortfarande inte omöjligt. 0 Citera
Mister Postad 14 oktober 2006 Författare Postad 14 oktober 2006 klippet är rörligt och skuggan syns under en åkning ner för en trappa. blendband... adda mig på msn nicke_andersson89@hotmail.com 0 Citera
Lasse_laser Postad 14 oktober 2006 Postad 14 oktober 2006 En Chroma Key på det för att maska ut själva alla skuggor, sen en mask runt själva skuggan som ska bort, till sist en Color Correction för att sänka färgen till vitt. Bör lösa biten. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.