John Postad 10 januari 2007 Författare Postad 10 januari 2007 Nu har jag gjort några nya ändringar.. Vissa efter Martins tidigare inlägg som var väldigt givande och vissa som jag redan tidigare gjort. Ni får gärna komma med mer synpunkter. Mvh JohanKärlekens pris v13 20070110.pdf
vilcans Postad 10 januari 2007 Postad 10 januari 2007 Lysande. Några grejer bara: Skönt att scennumreringen är tillbaka. Scen 8: Repliken "knullade min pojkvän" var bättre än "knullade med Jocke". Vi vet ju inte om Jocke kanske bara är någon gemensam bekant eller nåt. "Pojkvän" innehåller mer konflikt, och är därmed bättre. Scen 11: Borde inte klippboken innehålla lite lyckliga foton, och avslutas på sista sidan med tidningsurklippet? Scen 12/13: Övergången mellan dessa två scener är lite omotiverad. Scener ska ju helst följa på varandra i en logisk serie, och här bryts kedjan. Elinor borde ha något motiv till att gå runt på stan igen. Kanske något som händer när hon eldar upp boken? Typ att det ryker en massa, men brandvarnaren går inte igång och hon kommer på att hon måste köpa batterier... Eller att hon inte lyckas få eld på den och så tar tändstickorna slut och hon måste ut och köpa nya... Eller nåt...
John Postad 11 januari 2007 Författare Postad 11 januari 2007 Lysande. Några grejer bara: Skönt att scennumreringen är tillbaka. Scen 8: Repliken "knullade min pojkvän" var bättre än "knullade med Jocke". Vi vet ju inte om Jocke kanske bara är någon gemensam bekant eller nåt. "Pojkvän" innehåller mer konflikt, och är därmed bättre. Jag har dividerat just det här fram och tillbaka i mitt huvud så tack, jag håller med. Scen 11: Borde inte klippboken innehålla lite lyckliga foton, och avslutas på sista sidan med tidningsurklippet? Lustigt satt här på väg hem från jobbet och tänkte på exakt samma sak:) Scen 12/13: Övergången mellan dessa två scener är lite omotiverad. Scener ska ju helst följa på varandra i en logisk serie, och här bryts kedjan. Elinor borde ha något motiv till att gå runt på stan igen. Kanske något som händer när hon eldar upp boken? Typ att det ryker en massa, men brandvarnaren går inte igång och hon kommer på att hon måste köpa batterier... Eller att hon inte lyckas få eld på den och så tar tändstickorna slut och hon måste ut och köpa nya... Eller nåt... Deta har du rätt i, får komma på en bra motivering här. Slänger upp den igen när jag skrivit om lite till... Writing is rewriting. Mvh Johan B
John Postad 12 januari 2007 Författare Postad 12 januari 2007 Då så, då har jag fixat och trixat lite till. :)Kärlekens pris v13 second 20070112.pdf
Rex210 Postad 13 januari 2007 Postad 13 januari 2007 Mycket bra manus :). Och det är en grej.. Varför ser jag framför mig Peter Haber som Lennart? =P Lite konstigt, men men. :)
John Postad 15 januari 2007 Författare Postad 15 januari 2007 Peter Haber? ha, ja nått sånt har ju inte jag tänkt mig i alla fall.. Tack för att du gillade det. /Johan
John Postad 22 januari 2007 Författare Postad 22 januari 2007 Inte för att jag har nått mot Peter Haber...
John Postad 25 januari 2007 Författare Postad 25 januari 2007 Ingen som vill säga nått kreativt om den senaste versionen? Eller är det perfekt;) JAg får annta det om ingen säger nått;)
vilcans Postad 25 januari 2007 Postad 25 januari 2007 Jag skummade igenom det nu. Ändringarna är till det bättre, men en sak tycker jag var bättre förut: Scen 20, där Elinor smeker benet, det sker snabbare och inte lika motiverat som i förra versionen känner jag. Men jag måste läsa förra versionen igen för att se om det är så. (Jag kanske bara läste slarvigt nu, måste gå och sova snart...) Nya slutet på scen 24 lär få tjejerna i din bekantskapskrets att bli ännu surare än förut. :-)
John Postad 26 januari 2007 Författare Postad 26 januari 2007 Det tar faktiskt längre tid innan hon smeker honom på benet i den här versionen.. Men det kan vara själva upplägget på historien som gör att det känns som att det behövs mer nu? Tror jag i alla fall.. Jo så kan det vara.. Fast då får de bli arga:)
vilcans Postad 27 januari 2007 Postad 27 januari 2007 Nu jämförde jag förra versionen och den senaste. Skillnaden är att i den förra hade du med meningen "...hans ögon blir stora som pingisbollar" innan vi ser att hon smeker hans ben. Det förbereder oss lite på vad som ska komma så att det inte känns som om det går lika snabbt. Jag tycker det var bra.
DePalma Postad 27 januari 2007 Postad 27 januari 2007 En hellt ny version:) manuset verkade helt okej, jag kom på mig själv när jag läste, de va verkligen bra skrivet men en okej story. Men det kändes som karaktärerna "Lennart och tjejen va lite överdrivna för "gubben" kändes lite överdrivet..."snälla farbrorn"aktig på något vis, han bettede sig mer som barn tänker sig dom och inte som dom är igentligen. Och tjejen verkade också vara lite överdriven på sina sätt, antingen så var hon lugns och formulär eller jättekaxig men små fjortisuttryck. Men manuset var bra, jag tror du har god potential som författare =)
John Postad 27 januari 2007 Författare Postad 27 januari 2007 Förstår vad du säger och det är också meningen att de ska vara aningens överdrivna. Och tack!:)
John Postad 27 januari 2007 Författare Postad 27 januari 2007 manuset verkade helt okej, jag kom på mig själv när jag läste, de va verkligen bra skrivet men en okej story. Men det kändes som karaktärerna "Lennart och tjejen va lite överdrivna för "gubben" kändes lite överdrivet..."snälla farbrorn"aktig på något vis, han bettede sig mer som barn tänker sig dom och inte som dom är igentligen. Och tjejen verkade också vara lite överdriven på sina sätt, antingen så var hon lugns och formulär eller jättekaxig men små fjortisuttryck. Men manuset var bra, jag tror du har god potential som författare =) Och om du tittar ca 10 inlägg upp så har du det nyaste!
John Postad 13 mars 2007 Författare Postad 13 mars 2007 I inlägg 29# finns den senaste versionen, börjar snart bli dags att dra igång det här filmprojektet, Någon som har något att säga innan jag går vidare? Tack för alla respons!
Recommended Posts