Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Hur gör du idag? Får du inte ut något ljud alls med divX eller vad är frågan?

Näe ljudet kommer ut utan problem som uncompressed. Det som jag undrar är hur jag ska få in en bra codec som jag kan använda.

Postad
Näe ljudet kommer ut utan problem som uncompressed. Det som jag undrar är hur jag ska få in en bra codec som jag kan använda.

Under Step 6 på den sidan du hänvisade till kan du välja inställningar för ljudet under alternativet Audio.

Hjälpte det? :)

Postad
Under Step 6 på den sidan du hänvisade till kan du välja inställningar för ljudet under alternativet Audio.

Hjälpte det? :)

Japp. Jag vet vart jag ska göra det, men inte vilken codec jag bör använda och om den finns, eller om jag bör lägga in någon.Dom som jag har under audio är:

Uncompressed

IMA ADPCM

Microsoft ADPCM

CCIT A-Law

CCIT u-Law

GSM 6.10

DSP Group TrueSpeech™

MSN Messenger Audio Codec

NCT ALF2 CD

AC-3 ACM Decompressor

Postad
Japp. Jag vet vart jag ska göra det, men inte vilken codec jag bör använda och om den finns, eller om jag bör lägga in någon.Dom som jag har under audio är:

Uncompressed

IMA ADPCM

Microsoft ADPCM

CCIT A-Law

CCIT u-Law

GSM 6.10

DSP Group TrueSpeech™

MSN Messenger Audio Codec

NCT ALF2 CD

AC-3 ACM Decompressor

Det hela beror egentligen på vad du skall göra med filen. Jag använder alltid Uncompressed vad jag än renderar ut så när det gäller olika ljudalternativ så har jag inga bra förslag. Jag använder heller aldrig divX, så jag är kass även på ljudalternativ till divX.

Postad
Det hela beror egentligen på vad du skall göra med filen. Jag använder alltid Uncompressed vad jag än renderar ut så när det gäller olika ljudalternativ så har jag inga bra förslag. Jag använder heller aldrig divX, så jag är kass även på ljudalternativ till divX.

Jag tänkte kolla på filmen främst på datorn och det är brorsans bröllopsfilm, så det behöver inte vara någon superkvalitet på ljudet. Egentligen skulle det funka med mp3 (om det nu går att spela i mediaplayer utan en massa extragrejer) tror jag, fast jag har ingen aning om hur man får in fler codecs i adobe premiere. Har du några tips som kanske kan funka?

Postad
Jag tänkte kolla på filmen främst på datorn och det är brorsans bröllopsfilm, så det behöver inte vara någon superkvalitet på ljudet. Egentligen skulle det funka med mp3 (om det nu går att spela i mediaplayer utan en massa extragrejer) tror jag, fast jag har ingen aning om hur man får in fler codecs i adobe premiere. Har du några tips som kanske kan funka?

En bröllopsfilm hade jag verkligen prioriterat ljudet på. Jag använder aldrig komprimerat ljud, så jag har tyvärr inga tips att ge där.

Att installera diverse codecs/codecpack när man använder Premiere Pro brukar så gott som alltid innebära diverse problem, det är därför jag in i det längsta undviker dom. :)

http://www.videohelp.com kan du få den hjälp du behöver när det gäller detta! :)

Postad
Front ended? Muxa? Kan du förklara så att vi tröga 30-plussare begriper också? ;-)

30+ här med. ;)

Ok, så här.

1. Exportera ljudet från Premiere

2. Ladda hem RazorLame här: http://www.dors.de/razorlame/index.php

3. Kör RazorLame och öppna WAV-filen där.

4. Gör det inställningar (Under Edit/LAME options i menyn) du vill ha när det gäller kvalitet på mp3 filen. För mono ljud kan man köra den här input strängen: -b 32 -m j --abr 96 -B 128 -q 2

4. Klicka på encode och spara mp3-filen

5. Ladda hem AVIMux: http://www.alexander-noe.com/video/amg/

6. Starta AVIMux och högerklicka i den översta rutan, välj "add" och adda både din xvid/divx avi, samt din mp3 fil. Se till att AVI file type eller nåt sånt är valt under Settings.

7. Klicka på "Kör" och du får en muxad AVI fil med ljud och bild.

PS. AVIMux delen är tagen ur huvudet, så det kan skilja lite kanske.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...