Jump to content

Utkast: Aliens in prision (28 sidor)

richardoo290

Recommended Posts

Jag förstår att du är sugen på att få feedback men när det gäller t.ex manus så får du nog räkna med att det kanske tar lite längre tid än ett dygn innan du får svar. Jag har läst lite i alla fall och jag kan kan bara säga att det kändes lite meh. Beskrivningen lät som ytterligare en Lost/Farcry-kopia men du verkar ha lite mer än så. Det är ju bra att du försöker skriva korrekt men just nu var det ganska mycket fel jag störde mig på, t.ex. så skriver du:

Kate, Kevin och Max har gått runt till andra sidan om glasburen och har fått syn på en 1,5m lång metallstav som är fästen till en tjock sladd ner i marken. de frågar professor Robert om vad det är.

KEVIN

vad är den här till för Robert?

Tja, jag är ingen höjdare på manusfeedback, får se om jag orkar läsa klart det nån gång.

Jag förstår att du är sugen på att få feedback men när det gäller t.ex manus så får du nog räkna med att det kanske tar lite längre tid än ett dygn innan du får svar. Jag har läst lite i alla fall och jag kan kan bara säga att det kändes lite meh. Beskrivningen lät som ytterligare en Lost/Farcry-kopia men du verkar ha lite mer än så. Det är ju bra att du försöker skriva korrekt men just nu var det ganska mycket fel jag störde mig på, t.ex. så skriver du:

Kate, Kevin och Max har gått runt till andra sidan om glasburen och har fått syn på en 1,5m lång metallstav som är fästen till en tjock sladd ner i marken. de frågar professor Robert om vad det är.

KEVIN

Tja, jag är ingen höjdare på manusfeedback, får se om jag orkar läsa klart det nån gång.

ja vet att de e lite fel o så här och där.. men detta e mitt första manus, och ännu försöker jag bara lära mig den biten.. (i am a beginner)

sen så när den är färdig ser den nog mkt bättre ut för ja ska ju in och ändra mycke på den.. jag har bara börjat än så länge...

men tack för svar och kritik! :D

Har inte läst,

Men tänk på att allt i ett manus sker i nutid. Man går, inte gått. Man äter, inte ätit. Till och med i flashbacks så är det i nutid.

Presens för hela slanten. För man ser en film, och även flashbacken spelas upp nu fast det har hänt förut. Är du med på vad jag säger.

Allt i manus är i nutid, det är ett bra stöd för att få det korrekt.

:)

/j

KEVIN

quote]

vad är felet föresten?

KEVIN

quote]

vad är felet föresten?

det är inte presens....det ska vara de går, inte har gått.....och du kan ta bort att de frågar. det fattar man väl ändå när du har dialog?

/rentor

manuset är bara halvfärdigt men kommentera gärna.

Martin tar med sig sin dotter och hennes familj till en skum ö där de får se saker de bara vågat drömma om, på denna ö sker det expriment och vad tror ni kommer hända?

Typ: Manus

Genre: Sci-fi / action

Antal sidor: 28

Version: 1

har inte nånon erfarenhet vad gäller manus, mn jag tyker det ser övertygande ut.GOD WORK

• 1 month later...