generalwinter Posted February 18, 2004 Share Posted February 18, 2004 Hej jag hålelr på att arbeta med ett manus om en pykopat som dödar folk. MEn det sfåra ligger i ja fattar inte hur tittarna ska veta hur han är pykopot någon som har några bra ideer hur han blev ett pyk fall så skriv era ider här i s¨fall eller lägg till mig på msn Big_boo50@hotmail.com tack på förhand magnus 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheBrotherOfLight Posted February 19, 2004 Share Posted February 19, 2004 Jag tror att det blir en självklar reaktion bland publiken då han dödar människor. Försök att beskriva hur han i detalj dödar och försök att göra det så "kallt" som möjligt. Om han också har någon form av fetisch eller liknande så hjälper det till avsevärt, då det är vanligt bland massmördare på film. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik.Andersson Posted February 19, 2004 Share Posted February 19, 2004 Vill du ha med en tolkning och analys varför han blev det. Så tycker jag att en bra lösning finns i röd drake. Ofta bygger det på trauman. 1. Grov mobbing 2. Våldtäckt 3. Misshandlad som barn 4. Incest. 5. Frånvarande föräldrar frågan kan man födas till mördare? Kan ett djur födas till mördare?! mvh henrik 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
generalwinter Posted February 19, 2004 Author Share Posted February 19, 2004 man får tacka för ideerna den var ganska bra men jag fix en anna e d med han han har en inre röst som tar över honom eller henne han vill inte döda personen med rösten säger det att han ska det han han börjar bli allt mer gallen och rösten tar över honom helt till slut. men mer i derer är inte fel jag tar i mot all informatono man kan få för en sådan här story ? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TDA Posted March 11, 2004 Share Posted March 11, 2004 Ett tips är att låta honom ha en familj/vän/djur som han behandlar väl. Visa upp hans goda sida. På så sätt så förstärks det när han är ond och publiken kommer garanterat uppfatta honom som en praktgalning. De flesta filmer använder det här "tricket" Ta och läs på lite om riktiga seriemördare och se hur de fungerade. Alla klassas nog inte som psykopater utan vad du är ute efter tror jag ofta klassas som sociopater/schizofrena. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
big_evert Posted March 13, 2004 Share Posted March 13, 2004 Det där med inre röster känner jag igen från den tidigare nämnde filmen Red Dragon. En viktig fråga tycker jag är vilka han väljer att döda (kvinnor, småflickor, bögar, poliser, handikappade osv.) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Macho.Man Posted March 13, 2004 Share Posted March 13, 2004 usch 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TDA Posted March 15, 2004 Share Posted March 15, 2004 Inre röster är ju alltid bra. Knyt som sagt ihop det med vilka han dödar. Är det kanske hans döda mamma som uppmanar honom till mord på lättfotade damer (kanske redan gjorts? :)). Eller Jesus som uppmanar honom att döda alla syndare. Det går nog att koka ihop något riktigt bra. Men ibland slår verkligheten fantasin, kolla bara Son of Sam, där var det ju killens hund som sa vilka han skulle mörda. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts