Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Förlåt att jag varit lite oklar. Men det är just det att efter jag har rendererat ut det, det är då det knastrar. Men inte om jag spelar upp det i Adobe.

Postad

Tyvärr ett "känt" problem i Premiere Pro 7.0 (eller egentligen version 1.0). Testa att deleta CFA-filerna (Audio Conforming-filerna) och exportera igen. Var noga med nivåerna på de ställen där du mixar flera ljudspår. Ska kolla runt lite mer. Om möjligt, uppgradera till 1.5 eller ännu hellre 2.0 där problemet är borta.

/Max

Postad

Ta in ljudet i valfritt ljudredigeringsprogram och limitera ljudet och låt det aldrig komma över -6dB. Ser man till att aldrig hamna över -6dB så är man av med det problemet i PPro.

Postad

Limit = Gräns. Det finns ofta en funktion i de flesta ljudprogram som heter "Limiter" som begränsar "topparna" till ett, av dig, specificerat decibelvärde. Olika program gör det olika bra dock...

/Max

Postad
Allright *tumme upp* Det finns dock inte i Adobe Pro?? Eller?

Nej, det finns ingen limiter i Adobe Premiere Pro.

Inte för att vara spydig, men vet du verkligen inte vad det program du redigerar i heter? Du skriver Adobe Pro i varje post och det finns inget program som heter Adobe Pro, därav min undran.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...