Jump to content

Recommended Posts

Posted

Förlåt att jag varit lite oklar. Men det är just det att efter jag har rendererat ut det, det är då det knastrar. Men inte om jag spelar upp det i Adobe.

Posted

Tyvärr ett "känt" problem i Premiere Pro 7.0 (eller egentligen version 1.0). Testa att deleta CFA-filerna (Audio Conforming-filerna) och exportera igen. Var noga med nivåerna på de ställen där du mixar flera ljudspår. Ska kolla runt lite mer. Om möjligt, uppgradera till 1.5 eller ännu hellre 2.0 där problemet är borta.

/Max

Posted

Ta in ljudet i valfritt ljudredigeringsprogram och limitera ljudet och låt det aldrig komma över -6dB. Ser man till att aldrig hamna över -6dB så är man av med det problemet i PPro.

Posted

Limit = Gräns. Det finns ofta en funktion i de flesta ljudprogram som heter "Limiter" som begränsar "topparna" till ett, av dig, specificerat decibelvärde. Olika program gör det olika bra dock...

/Max

Posted
Allright *tumme upp* Det finns dock inte i Adobe Pro?? Eller?

Nej, det finns ingen limiter i Adobe Premiere Pro.

Inte för att vara spydig, men vet du verkligen inte vad det program du redigerar i heter? Du skriver Adobe Pro i varje post och det finns inget program som heter Adobe Pro, därav min undran.