Gå till innehåll

Vad tyckte ni om "Fearless"?


e93mw

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
Hade Jackie inte vetat vad han hållit på med så hade han varit död för tjugo år sen. Desstuom så tror jag det inte finns någon människa som offrat sig så mycket för filmkonsten som Jackie.

Det är hans rollfigurer som verkar lite bortkommna... Jag inser ju naturligtvis att han är en riktig jävel på det han gör. Man kan ju också tänka på att Jackie var enormt stor beundrare av Bruce, och lärde sig alla hans moves, men ansträngde sig därför extremt mycket för att göra saker helt tvärtom. Det är nog därifrån han fått sitt trademark-fighting-stil. Och han är ju samtidigt stor beundrare av stumfilmshumor. Båda dessa grejer syns klart och tydligt i hans filmer.

 

Jet Li spelade elev till Huo Yuan Jia också tror jag, i Fist of Legend eller nått sånt.

Är inte Fist of Legend en slags omtolkning av Fist of Fury?

 

Förresten kan ni dömma om min förvåning när jag fick för mig att gräva fram en gammal vhs med ett avsnitt av Läderlappen (den där teveserien av batman som gick på 60 talet och nu visas sent som fan på kvällen på tv4plus) och när jag stoppade i den i bandspelaren så upptäckte jag att jag hade just det avsnittet av läderlappen då Green Hornet gästspelade, med sin kompanjon Kato spelad av självaste Bruce Lee himself innan han slog igenom!! :D

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Såg Fearless idag. Snuskigt bra, kanske det bästa Jet Li gjort sedan Tai Chi Master. När jag säger kanske tänker jag på Hero, men som tidigare sagts i tråden så är dessa två väldigt olika slags filmer, alltså svårt att jämföra de. Men den var extremt bra hursomhelst.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...