yvojel50 Postad 24 september 2006 Postad 24 september 2006 Hej! Jag har under flera år använt Premiere som redigeringsverktyg med mina elever. Vi använder just nu Premiere 6.0 och har vi flera tillfällen råkat ut för att all information som finns i projektfönstret har fått negativa värden i samband med att vi sparar och/eller renderar projektet. Alla filmklipp, ljudfiler mm. som har importerats och bearbetats på timeline minimeras till en liten strimma. Det går inte att spela upp och se det redigerade matrialet i monitorn. Allt verkar totalt ha havererat. Har tidigare tyckt att det har varit jättekul att jobba med Premiere, men blir oerhört frustrerad när mina elevers arbeten försvinner inför deras ögon. Har någon annan erfarenhet av liknande problem eller någon uppfattning om vad som kan vara problemet. Tacksam för svar, Yvonne 0 Citera
Rogge Postad 24 september 2006 Postad 24 september 2006 En bit ner på den här sidan hittar du flera lösningar på problemet: http://www.stevengotz.com/miscellaneous.htm 0 Citera
simonrahnster Postad 24 september 2006 Postad 24 september 2006 Jag skulle tipsa dig om denna på en gång. http://www.xs4all.nl/~jhariot/html/premiere.html (Fanns med på den sida Rogge nämnde):birp För mig har detta lilla program alltid funkat. Hoppas att du fortsättningsvis ska tycka att det är jättekul att jobba med Premiere och dessutom slippa detta problem. 0 Citera
jbergman Postad 25 september 2006 Postad 25 september 2006 Det kan ju tilläggas att felet oftast beror på att man har mp3-filer i projektet. /Jakob 0 Citera
yvojel50 Postad 2 oktober 2006 Författare Postad 2 oktober 2006 Jag tackar för alla bra inlägg. Jag har testat buggfixaren på de projekt som har kraschat för mina elever , och se allt funkade som smort efteråt. Man kan inte annat än bli lycklig, Yvonne 0 Citera
e93mw Postad 2 oktober 2006 Postad 2 oktober 2006 Aha. Det här hände mig för ett par år sen. Givetvis var projektet sprängfullt med mp3-filer... Nån som vet ifall denna bugg finns även i Premiere Pro? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.