Jawo Posted September 22, 2006 Posted September 22, 2006 Har animerat en kamera som jag nu vill flytta lite på, men tack vara Adobes (i mitt tycke idiotiska) keyframings system så skapar jag en ny keyframe bara. Kan jag på något sätt flytta kameran utan att skapa en keyframe? Antar att det går och att detta är en rätt idiotisk fråga, men ändå. 0 Quote
simonrahnster Posted September 22, 2006 Posted September 22, 2006 After Effects är inte mitt område egentligen, men räcker det inte med att markera de keyframes du vill flytta och sedan dra i en keyframe så flyttas/förskjuts alla så långt du önskar. 0 Quote
lilla_farbrorn Posted September 22, 2006 Posted September 22, 2006 Det ska gå att flytta objekt utan att påverka enbart en keyframe genom att bara klicka och dra på skärmen. Eventuellt kan du ju bara ändra Anchor Point. Rätta mig om jag har fel nu, det var ett tag sen jag satt med AE 0 Quote
Jawo Posted September 22, 2006 Author Posted September 22, 2006 After Effects är inte mitt område egentligen, men räcker det inte med att markera de keyframes du vill flytta och sedan dra i en keyframe så flyttas/förskjuts alla så långt du önskar. Vill flytta själva kameran, inte keyframsen. lilla_farbrorn: Tror inte det går, i alla fall inte när jag gjorde det. Löste det, fick markera alla keyframes och sedan flytta. Lite väl omständigt att göra så tycker jag dock. Finns det inget annat sätt? 0 Quote
Recommended Posts