Quentrix Postad 6 februari 2004 Postad 6 februari 2004 Vad heter en sån där arm med en penna på som man använder att scanna in skulpturer i 3d program, och var kan man köpa en sån? 0 Citera
schönis Postad 8 februari 2004 Postad 8 februari 2004 Förklara lite mer tack.... på vad för exakt du ska ha 0 Citera
sluten_cell_nr13 Postad 8 februari 2004 Postad 8 februari 2004 Kan någon moderator ändra rubriken på den här tråden så den blir lite mer specifik? En sådan manick du vill ha är nog fasligt dyr. Det finns program som har liknande funktioner. Vet att en kompis till mig gjorde det i Strata men jag vet inte om han använde något plugin. Först fyller du i alla fall en A4-sida med raka streck (t.ex. med hjälp av illustrator) med någon centimeters mellanrum. Printa ut det på overhead eller kör ut det i en videoprojektor. Belys objektet med det här och fota av det med en digitalkamera. Programet kommer sedan att, med hjälp av strecken, avbilda objektet i en 3D-figur. Resultatet blir hyffsat. Man måste pilla lite med det i efterhand men det är ju bra mycket billigare. 0 Citera
Quentrix Postad 16 februari 2004 Författare Postad 16 februari 2004 jo, det finns ju sån scanner med laser som läser av hela strukturen och allt, men sedan finns det en sort som ser ut så här: ..................................../ \ ................................../ /\ \ ................................/ / \ \ 2. ...................1. / / \ \ ........................ .......................................... _\ \_ ........................................./ \ .........................................I______I 3. Lite ASCII konst ;-) 1. Pennan. 2. Armen. 3.sen är det nån platta. 0 Citera
orange Postad 16 februari 2004 Postad 16 februari 2004 Haha, ritningen lyckades inte riktigt.... Men nästan :P Alvarligt så är detta med en pennscanner väldigt avancerade grejor. Titta istället mycket noga på din model och försök liknda den i ditt 3d program :) 0 Citera
Quentrix Postad 17 februari 2004 Författare Postad 17 februari 2004 Det blev visst inte så lyckat :-( 0 Citera
schönis Postad 20 februari 2004 Postad 20 februari 2004 När det gäller moddelering så är Maya bäst men jag tycker själv 3D studio Max är Lättast på alla sätt och vis... Om du ska göra det i 3D vill säga 0 Citera
Quentrix Postad 23 februari 2004 Författare Postad 23 februari 2004 Hemma har jag 3dsmax, och maya ple. jag tycker också att 3dsmax är enklare. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.