ThirddOracle Postad 10 september 2006 Postad 10 september 2006 Jag vill att min brorsa ska flyga typ 3 meter bakåt efter jag har sprängt en bomb framför honom. Jag vill att han ska flyga som en trasdocka. Kan jag göra detta i datorn? Vilket är det enklaste sättet? 0 Citera
Jawo Postad 10 september 2006 Postad 10 september 2006 Finns inget "enkelt" sätt. Men, det går. 0 Citera
jernby film Postad 10 september 2006 Postad 10 september 2006 Enklaste sättet är med videoredigering och AE om du har dv-kamera. 0 Citera
jernby film Postad 10 september 2006 Postad 10 september 2006 Du har alltså AE. Simpelt sätt: Filma din bror sprattlande med bakgrund färg ej likt kläderna, t.e.x blå himmel.Sedan tror jag att du kan lista ut resten beroende på dina kunskaper i AE. Du är välkommen fråga om du kör fast. /nils PS. Är du förbannad på din bror ? 0 Citera
ThirddOracle Postad 10 september 2006 Författare Postad 10 september 2006 Jag är inte så bra i AE! Men ska jag använda typ Luma key eller chroma key och sedan lägga in honom eller? Men hur ska jag filma honom sprattlande i luften med bara himlen som bakgrund? 0 Citera
Pace Postad 10 september 2006 Postad 10 september 2006 Om du inte har en aning om hur du gör, eller vad After Effects har för möjligheter bör du nog börja med något enklare först. Det går inte att gå förrän man lärt sig krypa. ;) 0 Citera
jernby film Postad 10 september 2006 Postad 10 september 2006 Pace har nog rätt men att exprementera om du har AE gör nog bara din bror illa om du hänger upp honom fel i ett rep. http://www.jernby.se/pizzagudfadern.htm Detta är en gris i en Wolksvagen som exploderar. Om du har AE, pröva dej fram. /nils 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.