OSHE_Ante Postad 7 september 2006 Postad 7 september 2006 Hej, jag undrar hur man får en ljud inspelning att låta som gammal film. Tex som svensk film från 40 till 70-talet? Jag jobbar med Adobes programvara. Audition, Premiere, Aftereffects osv. 0 Citera
Coca Cola och Film Postad 7 september 2006 Postad 7 september 2006 Lägg filmen nånstans å låt den ligga där i typ 40 år så kanske det går. :P Haha, nej men brukar det inte finnas såna effekter på vissa redigeringsprogram? Har för mig att det finns i Pinnacle. Inte mycket till hjälp men men.. 0 Citera
Luzer Postad 7 september 2006 Postad 7 september 2006 Prova att skära högt och lågt ganska kraftigt med en eq, dra upp telefonfrekvenser runt 1000-2000Hz, lägg till knaster och brus och kör genom några pluggar som skall ge analog kännsla. Har du möjlighet att spela över rubbet till rullband är detta givet :) Jag har aldrig försökt få det att låta gammalt men jag hade nog börjat nåt sånt här. 0 Citera
gorse Postad 8 september 2006 Postad 8 september 2006 En del filmer kan ha ganska kraftigt brum i enstaka scener. Ibland saknas läppsynk och ljudstyrkan varierar mellan klippen. I alla fall filmer gjorda av Ragnar Frisk, sveriges mesta regisör. 0 Citera
Christian van Caine Postad 10 september 2006 Postad 10 september 2006 Spela in på på tok för hög volym till kassett & spela tillbax till datorn sen, gärna via en inte för bra kompressor, eller ännu hellre en överstyrd rör-kompressor :-) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.