Jump to content

Recommended Posts

Posted

En av effekterna man kan göra i photoshop under lightning effects vore snyggt som fan film, har sett det ett par ggr på TV och det måste finns nåt liknande i Adobe Premiere Pro tycker man?

Det jag menar är att det som befinner sig i mitten är i "normalt" ljus medan det ligger ungefär en mörk toning längs med ytterkanten av bilden!

Nån som fattar eller ska jag göra ett ex. i Photoshop? :)

//Nismo

Posted
En av effekterna man kan göra i photoshop under lightning effects vore snyggt som fan film, har sett det ett par ggr på TV och det måste finns nåt liknande i Adobe Premiere Pro tycker man?

Det jag menar är att det som befinner sig i mitten är i "normalt" ljus medan det ligger ungefär en mörk toning längs med ytterkanten av bilden!

Nån som fattar eller ska jag göra ett ex. i Photoshop? :)

//Nismo

Om du har Adobe Premiere Pro 2.0 så finns detta som ett filter.

Det hittar du under Effects-->Adjust-->Lighting Effects

Posted
Men hur stor ska man göra bilden i PS för att det ska matcha i Premiere sen?

I PPro hade jag gått till File > New > Photoshop File för att skapa en Photoshopbild som är lika stor som ditt Project i PPro.

Posted

OK, men hur gör man för att få en "lighting effect" i PS med en transparent bakgrund, den säger att inget område är markerat om försöker göra en lighting effect på en gång.

Sry, kanske jag som e trög bara :/

//Mvh