jernby film Postad 1 september 2006 Postad 1 september 2006 Hej alla 2 frågor Gamla inspelningar på kassettband. Hur överför jag det från kassettdäck till dator för ljud på film. Hur får jag gammal film på VHS-band överfört till digitalt i dator. Jag vet att Panasonic har dv/VHS-bandare för ca 15.000 kr. Finns det bra sätt för dessa överföringar ? Tackar alla för svar /nils 0 Citera
viktim Postad 2 september 2006 Postad 2 september 2006 Hej, funkar den här??:http://www.tradera.com/auction/Videokameror/aid_32192175 0 Citera
jernby film Postad 2 september 2006 Författare Postad 2 september 2006 Tackar för detta /nils 0 Citera
gorse Postad 2 september 2006 Postad 2 september 2006 Utan egen direkt erfarenhet; Min morbror kopplar ihop sterioanläggningens AUX-ut till ljudkortets ljudingång, köpte nått vinyl-program och lägger sina grammofonskivor på gramofonen och efter en 20 minuter har programet samplat in alla låtar och sorterat dem. Det enda problemet säger han är att om det är en ljudpaus i låten blir det två låtar av det. För band; På jobbet köpte de en videoredigeringsanläggning och på ett av korten finns en ljud och bild-ingång där man kopplar in sin VHS eller analoga kamera. I premiere läser man in "som vanligt". Hoppas det kan vara vägledning. 0 Citera
jernby film Postad 2 september 2006 Författare Postad 2 september 2006 Tack för tipsen Det är ju så att jag har gamla VHS-filmer och inspelningar på kassettband som ska in i klipp på ny film. Typiskt att man ska hålla på att mixtra med kablar och kopplingar hit och dit. "Viktim"- ska kolla om maskinen passar mej "Gorse"-ska försöka koppla kassetdäckets utgång till audioingång till datorn. Jag är verkligen ingen kopplingsfreak. /nils 0 Citera
Hans Linde Postad 11 september 2006 Postad 11 september 2006 för att redigera ljudet behöver du ett program. http://audacity.sourceforge.net/ Hans 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.