Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag undra vad för program man kan använda sig av för att göra det så kallade "letterbox", som är på istortsett alla filmer som släpps. Den svarta "remsan" upp och nertill på bilden....

http://www.dup-dvd.com/image2/letterbox.jpg

Sen undrar jag hur man gör en rullande eftertext, där det står medverkande i filmen, men samtidigt så ska det fortsättas "filmas" i bakgrunden. Som tex.

Mördaren tänder en ciggaret [så börjar eftertexten] och börjar gå iväg, efter att ha dödat hjälten, så filmas fortfarande skogen, samtidigt som eftertexten rullar på.

Någon som kan hjälpa mig?!

Postad

Eftertexterna samtidigt som bildedn rullar bör väl inte vara så svårt. Det är väl bara att lägga texten på bilden helt enkelt, vet inte hur jag ska förklara så du förstår men försökte i alla fall, det kanske är värt något.

Postad
Du har inget redigeringsprogram överhuvudtaget eller?

Sakerna som du beskriver bör även de enklaste program klara av.

Japp, till o med "windows movie maker" klarar av det. Inte för att det är något jag rekommenderar men...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...