Salmonsson Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 Jag undra vad för program man kan använda sig av för att göra det så kallade "letterbox", som är på istortsett alla filmer som släpps. Den svarta "remsan" upp och nertill på bilden.... http://www.dup-dvd.com/image2/letterbox.jpg Sen undrar jag hur man gör en rullande eftertext, där det står medverkande i filmen, men samtidigt så ska det fortsättas "filmas" i bakgrunden. Som tex. Mördaren tänder en ciggaret [så börjar eftertexten] och börjar gå iväg, efter att ha dödat hjälten, så filmas fortfarande skogen, samtidigt som eftertexten rullar på. Någon som kan hjälpa mig?! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swe__ Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 Eftertexterna samtidigt som bildedn rullar bör väl inte vara så svårt. Det är väl bara att lägga texten på bilden helt enkelt, vet inte hur jag ska förklara så du förstår men försökte i alla fall, det kanske är värt något. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lilla_farbrorn Posted August 30, 2006 Share Posted August 30, 2006 Du har inget redigeringsprogram överhuvudtaget eller? Sakerna som du beskriver bör även de enklaste program klara av. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TessanK Posted September 4, 2006 Share Posted September 4, 2006 Letterbox kan du göra i photoshop. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
taZ Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 Du har inget redigeringsprogram överhuvudtaget eller? Sakerna som du beskriver bör även de enklaste program klara av. Japp, till o med "windows movie maker" klarar av det. Inte för att det är något jag rekommenderar men... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts