Jump to content

Recommended Posts

Posted

WMV3 enligt min spelare. Och ja, den såg jäkligt bra ut för att vara den upplösningen och så liten. Fast det var mycket stora blå ytor som kanske gick bra att packa ihop? =) (ytterst ovetenskapligt, har ingen koll på hur WMV-codecsen arbetar)

Posted

Blev grymt imponerad, gav mig mersmak.

Kan detta vara det jag är ute efter tro?

Ska göra en presentation runt 1min lång, som ska ligga på en hemsida och vara snygg samt lätt-tillgänglig.

Öppnade denna filmen på jobbets datorer som inte har direkt mkt codecs installerade vad jag vet. För den vanliga svensson-tittaren är det ju guld värt. man vill ju inte göra en film som ingen kan se. Och folk ska ju inte behöva tanka codecs för att se en reklamsnutt heller.

om nån har funderingar kring det så får ni gärna dela med er. (kanske lite missplacerat inlägg, men vill inte skapa ny tråd i onödan).

EDIT: windows mediaplayer på denna datorn säger: "Windows Media Video 9 Professional" om codecen. var hittar man programet som codar till det?... SVAR TILL MIG SJÄLV (och andra): http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Video/Codec-Packs-Video-Codecs/Windows-Media-Encoder.shtml