Coca Cola och Film Postad 20 augusti 2006 Postad 20 augusti 2006 Hej! Jag har letat och letat efter filmen Blade Runner på DVD men hittar den inte någonstans. Discshop har haft den men den har utgått, ginza har den inte och cdon har den inte heller. Så, vet någon var man kan få tag på den?, helst med svensk text också. 0 Citera
Java ex Machina Postad 20 augusti 2006 Postad 20 augusti 2006 jag tror den är utgången, men den ska äntligen släppas igen snart. efter åratal av spekulationer kommer det äntligen en definitiv special edition innehållande fyra diskar och tre versioner av filmen; originalversionen, director's cut-versionen och en ny definitiv director's cut som kommer att bli precis som ridley scott vill ha den. det som gjort att den inte kommit tidigare är problem med rättigheterna, men nu är det löst och den ska släppas inom några månader iaf i USA. Först kommer det dock en vanlig version som ska vara samma som den som släpptes förut, fast nymastrad dvs bättre bildkvalité (även den kommer att ha 2.0 ljud bara). jag tror det är nästa år någon gång 4-diskversionen släpps. 0 Citera
_nemo_ Postad 20 augusti 2006 Postad 20 augusti 2006 Hej! Jag har letat och letat efter filmen Blade Runner på DVD men hittar den inte någonstans. Discshop har haft den men den har utgått, ginza har den inte och cdon har den inte heller. Så, vet någon var man kan få tag på den?, helst med svensk text också. Den är utgången. Om du vill ha den med svensk text får du punga ut med ca 600 spänn på t.ex tradera, den finns där ibland. Utan svensk text är lättare, den brukar finnas på eBay, ganska så billiga också. 0 Citera
Speero Postad 20 augusti 2006 Postad 20 augusti 2006 EXPECTED RELEASE DATE / STOCK ARRIVAL: 12/9 - 2006 på axelmusic 0 Citera
_nemo_ Postad 20 augusti 2006 Postad 20 augusti 2006 EXPECTED RELEASE DATE / STOCK ARRIVAL: 12/9 - 2006 på axelmusic Men då är det bara en re-release på den förra utgåvan. Bättre att vänta då tills 2007 när 25-års jubileums-utgåvan kommer. Den utgåvan som finns och kommer nu igen i september har ju ganska kass bild och ljud. 0 Citera
TomStac Postad 20 augusti 2006 Postad 20 augusti 2006 Den utgåvan som finns och kommer nu igen i september har ju ganska kass bild och ljud. Ja, kassa färger, grynig bild, dolby surround. Inget extramaterial. 0 Citera
Java ex Machina Postad 21 augusti 2006 Postad 21 augusti 2006 seriöst, var det någon här som läste vad jag skrev? 0 Citera
Coca Cola och Film Postad 21 augusti 2006 Författare Postad 21 augusti 2006 jag tror den är utgången, men den ska äntligen släppas igen snart. efter åratal av spekulationer kommer det äntligen en definitiv special edition innehållande fyra diskar och tre versioner av filmen; originalversionen, director's cut-versionen och en ny definitiv director's cut som kommer att bli precis som ridley scott vill ha den. det som gjort att den inte kommit tidigare är problem med rättigheterna, men nu är det löst och den ska släppas inom några månader iaf i USA. Först kommer det dock en vanlig version som ska vara samma som den som släpptes förut, fast nymastrad dvs bättre bildkvalité (även den kommer att ha 2.0 ljud bara). jag tror det är nästa år någon gång 4-diskversionen släpps. Aha, fan va nice. Då är det bara att vänta. :D Men vet du om 4-diskversionen kommer till sverige? 0 Citera
Coca Cola och Film Postad 21 augusti 2006 Författare Postad 21 augusti 2006 hej igen. hittade denna nyss http://www3.cd-wow.se/detail_results_2.php?product_code=379012&subcat=region2 är detta den gamla vanliga versionen som ska komma igen? (ungefär) förresten Nemo, såg att du hade Blade Runner. Är det denna versionen? http://www.tradera.com/auction/aid_31588880 0 Citera
jmalmsten Postad 21 augusti 2006 Postad 21 augusti 2006 enligt spekulationer så kommer 92 års Directors Cut på en limited edition DVD nu till hösten och superboxen nästa år. En restaurerad Limited Release på bio av ridley scotts Final Cut (alltså inte directors cut, som var mer en kompromiss för stunden 92 än en äkta DC...) Läs mer om turerna i Future Noir eller i min äldre tråd om just detta nya bio/dvdsläpp av filmen på: http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=8696&highlight=blade+runner Läs även i imdb's forum om just Blade Runner för lite mer senare nytt. jag ska uppdatera den tråden när jag får lite mer tid, men där finns det mesta om detta att läsa...:D EDIT: verkar som att den filmen du hittat är Remastered edition av 92'DC som jag nämnde skulle komma till hösten eftersom releasedatumet är 9 oktober, och det uttryckligen står remastered,,, måste beställas:D Edit2: boxen som ni nämner som är på auktion är nog (rätta mig om jag har fel) den gamla dvd-utgåvan med endast 2.0 stereo och i det närmaste vhs-bild som släpptes i första dvd-vågen, fast med andra skojiga prylar... men hittills (fram till den nya remastrade) bästa kvalitén ändå. Sedan finns det LaserDisc utgåvor som är riktiga samlarobjekt också... kan även nämnas att 82' Theatrical Cut (med voiceover och lyckligt solnedgångsslut) inte har funnits på dvd förrän nästa år överhuvudtaget;) Skoj att det finns fler som vill ha den här filmen:D 0 Citera
Coca Cola och Film Postad 21 augusti 2006 Författare Postad 21 augusti 2006 verkar som att den filmen du hittat är Remastered edition av 92'DC som jag nämnde skulle komma till hösten eftersom releasedatumet är 9 oktober, och det uttryckligen står remastered,,, måste beställas:D Oh, tackar tackar. Menar du den versionen på cd-wow? Isåfall, vet du om det är svensk text på? Det är ju region 2 men man vet ju aldrig. Inte för att jag har svårt med engelska men man vet ju aldrig om man fattar sci-fi engelska. ;) 0 Citera
_nemo_ Postad 21 augusti 2006 Postad 21 augusti 2006 förresten Nemo, såg att du hade Blade Runner. Är det denna versionen? http://www.tradera.com/auction/aid_31588880 Ja det är den jag har. 0 Citera
MovieSwede Postad 21 augusti 2006 Postad 21 augusti 2006 Det var väl Ridley Scott som var först med Directors cut. DVS Totalt ny klippning, inte bara en ocensurerad version. 0 Citera
Speero Postad 21 augusti 2006 Postad 21 augusti 2006 Har inte så stor koll på Blade Runner... har inte ens sett filmen. 0 Citera
TomStac Postad 21 augusti 2006 Postad 21 augusti 2006 Först kommer det dock en vanlig version som ska vara samma som den som släpptes förut, fast nymastrad dvs bättre bildkvalité (även den kommer att ha 2.0 ljud bara). Såg inte detta första gången jag läste. Sorry... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.