Hypno Postad 17 augusti 2006 Postad 17 augusti 2006 No offence men jag förstod ingenting. Lägg upp den sen när du har skrivit mer på den så ska jag läsa den. Det är inte så lätt att kritisera något som är så fattig på infomation. Läser gärna vidare. 0 Citera
richardoo290 Postad 17 augusti 2006 Författare Postad 17 augusti 2006 [citat=Hypno;72124]No offence men jag förstod ingenting. Lägg upp den sen när du har skrivit mer på den så ska jag läsa den. Det är inte så lätt att kritisera något som är så fattig på infomation. Läser gärna vidare.[/citat] nu e den lite längre.. men hur skriver jag? som ett manus... e de rätt? och hur verkar storyn? ja vet de e kort men mer visar ja inte.. än så länge! :P men ge gärna kritik nu då.. :P (den e inte färdig på lååånga vägar..) 0 Citera
Najka Postad 17 augusti 2006 Postad 17 augusti 2006 Det sägs att man kan skriva ett manus precis som man vill, men jag tror inte på det. "INT. i flygplan - dag" Har du skrivit INT behöver du inte skriva "i flygplan", för då vet man redan att scenen utspelar sig I flygplanet...skriv också med stora bokstäver på scenbeskrivningen. Alltid ska det vara stora bokstäver på en karaktär när du berättar vad som händer i en scen. Som exempel: "JOHAN gick till sin mamma". Skriv aldrig något i tjock text eller snestil. "martin säger till smith"-----väldigt onödigt.. Jag tycker du ska ha mer dialoger och att det ska hända mer. Replikerna är också rätt fattiga. men det ska det vara i början när man börjar skriva för en "amatör". Tänk på det, att du ska skriva om och förbättra hela tiden! ------------------- "kill your darlings"....fuck no! 0 Citera
Hypno Postad 17 augusti 2006 Postad 17 augusti 2006 [citat=Najka;72196]Det sägs att man kan skriva ett manus precis som man vill, men jag tror inte på det. "INT. i flygplan - dag" Har du skrivit INT behöver du inte skriva "i flygplan", för då vet man redan att scenen utspelar sig I flygplanet...skriv också med stora bokstäver på scenbeskrivningen. Alltid ska det vara stora bokstäver på en karaktär när du berättar vad som händer i en scen. Som exempel: "JOHAN gick till sin mamma". Skriv aldrig något i tjock text eller snestil. "martin säger till smith"-----väldigt onödigt.. Jag tycker du ska ha mer dialoger och att det ska hända mer. Replikerna är också rätt fattiga. men det ska det vara i början när man börjar skriva för en "amatör". Tänk på det, att du ska skriva om och förbättra hela tiden! ------------------- "kill your darlings"....fuck no![/citat] Håller med Najka där. Men annars kan jag säga att storyn verkade bra äver om den inte är så innehållsrik än. Jag fick känslan om att det var experiment som dom höll på med. Rätta mig om jag har fel. Ska bli kul att läsa den sen när den är klar iaf :) 0 Citera
richardoo290 Postad 17 augusti 2006 Författare Postad 17 augusti 2006 [citat=Najka;72196]Det sägs att man kan skriva ett manus precis som man vill, men jag tror inte på det. "INT. i flygplan - dag" Har du skrivit INT behöver du inte skriva "i flygplan", för då vet man redan att scenen utspelar sig I flygplanet...skriv också med stora bokstäver på scenbeskrivningen. Alltid ska det vara stora bokstäver på en karaktär när du berättar vad som händer i en scen. Som exempel: "JOHAN gick till sin mamma". Skriv aldrig något i tjock text eller snestil. "martin säger till smith"-----väldigt onödigt.. Jag tycker du ska ha mer dialoger och att det ska hända mer. Replikerna är också rätt fattiga. men det ska det vara i början när man börjar skriva för en "amatör". Tänk på det, att du ska skriva om och förbättra hela tiden! ------------------- "kill your darlings"....fuck no![/citat] tack för de :D men som sagt.. ja e en total nybörjare :P 0 Citera
richardoo290 Postad 17 augusti 2006 Författare Postad 17 augusti 2006 Håller med Najka där. Men annars kan jag säga att storyn verkade bra äver om den inte är så innehållsrik än. Jag fick känslan om att det var experiment som dom höll på med. Rätta mig om jag har fel.[/citat] alldelles riktigt.. 0 Citera
richardoo290 Postad 17 augusti 2006 Författare Postad 17 augusti 2006 [citat=Hypno;72206]se till att få den klar :D:P[/citat] Absolut! men de kan dröja nån månad.. men när den e klar ska ni få den..:P 0 Citera
Film smurfen Postad 17 augusti 2006 Postad 17 augusti 2006 %2$s skrev: tack för de :D men som sagt.. ja e en total nybörjare :P http://www.voodoofilm.org/filmskola Där brukar man lära sig saker. ;) 0 Citera
Ivan Postad 18 augusti 2006 Postad 18 augusti 2006 [citat=Najka;72196]"INT. i flygplan - dag" Har du skrivit INT behöver du inte skriva "i flygplan",[/citat] Öh, Jag själv skulle nog skriva INT- Flygplan - Dag För INT fer oss bara informationen att det är innomhus, därför ska man skriva flygplan, enligt min mening. 0 Citera
LudvigHolmkvist Postad 27 oktober 2006 Postad 27 oktober 2006 INT = interiör som menas med inomhus, sen skriver man oftast vad man vill kalla scenen för.. ex I flygplan...om man vi ha det så 0 Citera
John Postad 9 januari 2007 Postad 9 januari 2007 Det sägs att man kan skriva ett manus precis som man vill, men jag tror inte på det. "INT. i flygplan - dag" Har du skrivit INT behöver du inte skriva "i flygplan", för då vet man redan att scenen utspelar sig I flygplanet...skriv också med stora bokstäver på scenbeskrivningen. Alltid ska det vara stora bokstäver på en karaktär när du berättar vad som händer i en scen. Som exempel: "JOHAN gick till sin mamma". Skriv aldrig något i tjock text eller snestil. "martin säger till smith"-----väldigt onödigt.. Jag tycker du ska ha mer dialoger och att det ska hända mer. Replikerna är också rätt fattiga. men det ska det vara i början när man börjar skriva för en "amatör". Tänk på det, att du ska skriva om och förbättra hela tiden! ------------------- "kill your darlings"....fuck no! En rätelse bara: Karaktären skal bara skrivas ut med VERSALER (Stora bokstäver) när den presenteras i manus första gången. Sen skal det stå som vanligt det vill säga: Johan. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.