Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

No offence men jag förstod ingenting. Lägg upp den sen när du har skrivit mer på den så ska jag läsa den. Det är inte så lätt att kritisera något som är så fattig på infomation.

Läser gärna vidare.

Postad

[citat=Hypno;72124]No offence men jag förstod ingenting. Lägg upp den sen när du har skrivit mer på den så ska jag läsa den. Det är inte så lätt att kritisera något som är så fattig på infomation.

Läser gärna vidare.[/citat]

nu e den lite längre..

men hur skriver jag? som ett manus... e de rätt?

och hur verkar storyn? ja vet de e kort men mer visar ja inte.. än så länge! :P

men ge gärna kritik nu då.. :P

(den e inte färdig på lååånga vägar..)

Postad

Det sägs att man kan skriva ett manus precis som man vill, men jag tror inte på det.

"INT. i flygplan - dag"

Har du skrivit INT behöver du inte skriva "i flygplan", för då vet man redan att scenen utspelar sig I flygplanet...skriv också med stora bokstäver på scenbeskrivningen.

Alltid ska det vara stora bokstäver på en karaktär när du berättar vad som händer i en scen. Som exempel: "JOHAN gick till sin mamma".

Skriv aldrig något i tjock text eller snestil.

"martin säger till smith"-----väldigt onödigt..

Jag tycker du ska ha mer dialoger och att det ska hända mer. Replikerna är också rätt fattiga.

men det ska det vara i början när man börjar skriva för en "amatör". Tänk på det, att du ska skriva om och förbättra hela tiden!

-------------------

"kill your darlings"....fuck no!

Postad

[citat=Najka;72196]Det sägs att man kan skriva ett manus precis som man vill, men jag tror inte på det.

"INT. i flygplan - dag"

Har du skrivit INT behöver du inte skriva "i flygplan", för då vet man redan att scenen utspelar sig I flygplanet...skriv också med stora bokstäver på scenbeskrivningen.

Alltid ska det vara stora bokstäver på en karaktär när du berättar vad som händer i en scen. Som exempel: "JOHAN gick till sin mamma".

Jag tycker du ska ha mer dialoger och att det ska hända mer. Replikerna är också rätt fattiga.

men det ska det vara i början när man börjar skriva för en "amatör". Tänk på det, att du ska skriva om och förbättra hela tiden!

-------------------

"kill your darlings"....fuck no![/citat]

Håller med Najka där.

Men annars kan jag säga att storyn verkade bra äver om den inte är så innehållsrik än. Jag fick känslan om att det var experiment som dom höll på med. Rätta mig om jag har fel.

Ska bli kul att läsa den sen när den är klar iaf :)

Postad

[citat=Najka;72196]Det sägs att man kan skriva ett manus precis som man vill, men jag tror inte på det.

"INT. i flygplan - dag"

-------------------

"kill your darlings"....fuck no![/citat]

tack för de :D men som sagt.. ja e en total nybörjare :P

Postad

Håller med Najka där.

Men annars kan jag säga att storyn verkade bra äver om den inte är så innehållsrik än. Jag fick känslan om att det var experiment som dom höll på med. Rätta mig om jag har fel.[/citat]

alldelles riktigt..

Postad

[citat=Najka;72196]"INT. i flygplan - dag"

Har du skrivit INT behöver du inte skriva "i flygplan",[/citat]

Öh, Jag själv skulle nog skriva

INT- Flygplan - Dag

För INT fer oss bara informationen att det är innomhus, därför ska man skriva flygplan, enligt min mening.

• 2 månader senare...
  • 2 månader senare...
Postad
Det sägs att man kan skriva ett manus precis som man vill, men jag tror inte på det.

"INT. i flygplan - dag"

-------------------

"kill your darlings"....fuck no!

En rätelse bara: Karaktären skal bara skrivas ut med VERSALER (Stora bokstäver) när den presenteras i manus första gången. Sen skal det stå som vanligt det vill säga: Johan.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...