Bodhi Postad 12 augusti 2006 Postad 12 augusti 2006 Tjena Någon mer som upptäckt att Xl1s:an får med mer än vad som visas i sökaren. Ganska störigt när man tex filmar en himmel med rörliga moln, och sedan visar det sig att lite horisont också finns med. Några tips för utom att höja kameran lite till. Känns lite trist att alltid behöva ha detta i bakhuvudet när man filmar. 0 Citera
JoeyC Postad 12 augusti 2006 Postad 12 augusti 2006 Tror det är många kameror som får in lite mer bildyta än man kan se i sökaren. Eftersom det bara rör sig om några pixlar kan detta avhjälpas genom att du zoomar in klippet litegrann i redigeringsprogrammet. 0 Citera
Norbert Postad 13 augusti 2006 Postad 13 augusti 2006 Ska det visas på tv så hamnar ju ändå en del av bilden utanför. Jag skulle absolut inte zooma in i redigeringsprogrammet. Man tappar kvalitet. Du kan ju alltid dölja under- och överkant av bilden genom att lägga dit en letterbox i redigeringen i alla fall. Jag tror att det är väldigt få dv-kameror som visar hela bilden i sökaren och displayen. Panasonic AG-DVX100B är den enda dv-kamera jag vet om som visar en korrekt bild i sökare och display. 0 Citera
William Johansson Postad 23 augusti 2006 Postad 23 augusti 2006 Många gånger brukar man se hela bilden i sökaren på kameran men inte på lcd-skärmen.. men xl1 har väll ingen lcd-skärm så det var ju kanske mindre relevant.. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.