Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena

Någon mer som upptäckt att Xl1s:an får med mer än vad som visas i sökaren.

Ganska störigt när man tex filmar en himmel med rörliga moln, och sedan visar det sig att lite horisont också finns med. Några tips för utom att höja kameran lite till. Känns lite trist att alltid behöva ha detta i bakhuvudet när man filmar.

Postad

Tror det är många kameror som får in lite mer bildyta än man kan se i sökaren. Eftersom det bara rör sig om några pixlar kan detta avhjälpas genom att du zoomar in klippet litegrann i redigeringsprogrammet.

Postad

Ska det visas på tv så hamnar ju ändå en del av bilden utanför. Jag skulle absolut inte zooma in i redigeringsprogrammet. Man tappar kvalitet. Du kan ju alltid dölja under- och överkant av bilden genom att lägga dit en letterbox i redigeringen i alla fall.

Jag tror att det är väldigt få dv-kameror som visar hela bilden i sökaren och displayen. Panasonic AG-DVX100B är den enda dv-kamera jag vet om som visar en korrekt bild i sökare och display.

• 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...