Gå till innehåll

Export till avi tar 8 timmar med Premiere 2.0 - normalt?

Recommended Posts

Postad

När jag är nöjd med resultatet och ska exportera till avi. fil för att sedan ta upp det i encore så tar det väldigt lång tid. Finns det andra sätt eller får man förvänta sig att det tar runt 8 H för 2 h film ? med cirka 4 lager.

Har en Pentium 4 3gh med 2 gig minne

Har grafik kortet något med det hela att göra ?

Postad

2h med film låter ganska hårt att rendera ut överföra till encore med en vanlig arbetsdator, visst 8h låter lite overkill, men jag skulle nog tro att den tiden kan stämma. kan man fråga hur stor avifilen är?

Postad

En till fråga nu när jag kom och tänka på den.

Fråga 1

När man importerar från kameran med firewire så funkar det kanon så länge man ska ha olika snuttar osv.

Men om jag skulle vilja tanka ner hela bandet i ett kör så det får gå 60 minuter så börjar premier gnälla runt 19 minuter tror jag.. Maximum nånting exeeded. Och stänger av. Sedan får man trycka igång igen där den stannade och det går 19 minuter igen. Inget större problem kanske men vore bra att slippa närvara när den för över filmen.

Fråga 2

Jag filmar med en kamera och kör over filmen med en billigare kamera för att spara den dyra. Men förra veckan hoppade någon in på kontoret och tog bla. min billigare kamera (idioter). När jag nu ska skaffa en ny apparat att föra över filmen med så undrar jag vad ni använder ? Kan man köpa någon extern apparat som funkar sm bandare bara och för över det ? eller måste man ha en kamera med dv omvandlare ?

Postad

när jag loggar material så brukar jag dela upp allt i små bitar på ungefär 2min, dvs runt 900mg/styck. det är ingen bra idé att logga så att materialet hamnar på flera gb, då blir det oftast knas på en gång, oavsätt hur bra dator du har.

tanka alltid allt till d: och för där över allt till extern hdd, funkar bäst.

sen är det ju helt upp till var och en hur man vill göra.

för att föra över material brukar jag använda en vanlig konsumentkamera,

då får du överförningsmöjlighet + display på en och samma gång. visst, att ha en recorder är ju det absolut bästa. men finns inte den möjligheten så funkar en vanlig konsumentkamera alldeles utmärkt.

Postad

[citat=merakom]Men om jag skulle vilja tanka ner hela bandet i ett kör så det får gå 60 minuter så börjar premier gnälla runt 19 minuter tror jag.. Maximum nånting exeeded. Och stänger av. Sedan får man trycka igång igen där den stannade och det går 19 minuter igen. Inget större problem kanske men vore bra att slippa närvara när den för över filmen.

[/citat]

Du kan ändra den gränsen om du vill... Minns inte xakt var men kolla på typ preferences eller på options i capture-fönstret. Om du vill slippa närvara kan du använda dig av en funktion som skapar separata filer varje gång du starta/stängt av kameran. alltså för varje nytt klipp. Klicka på den lilla knappen med en klappa som symbol i capture-fönstret. Dock komemr de att namnges med nummer i stigande orning och det kan bli svårt att hålla ordning på vad som är vad sen när du ska börja klippa. Alltså är det smartast att sitta med oavsett vilken metod man använder:)

• 2 år senare...
Postad

när du spelar in och vet vilken tagning som är bäst så skriv upp tidskoden. sen har jag för mig att man kan mata in tidskoden i premiere pro och sen importerar den dom scenerna inom dom tidskoderna du har skrivit. sen kan den stå och jobba över natten eller när man vill. Jag vet att det fungerar i avid liquid men har för mig det fungerar i premiere också.

Postad
när du spelar in och vet vilken tagning som är bäst så skriv upp tidskoden. sen har jag för mig att man kan mata in tidskoden i premiere pro och sen importerar den dom scenerna inom dom tidskoderna du har skrivit. sen kan den stå och jobba över natten eller när man vill. Jag vet att det fungerar i avid liquid men har för mig det fungerar i premiere också.

Det ar bra att du forsoker hjalpa till. Tyvarr sa ar det ca 2,5 ar sen sista inlagget i den har traden, sa jag tror nog problemet ar lost.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...