Gå till innehåll

Ahh... min kamera har fått spratt!


BoBBo

Recommended Posts

Hej hej hallå..

Jag har en lite gammal kamera!

En Sony Handycam hi8.

*pinsamt*

I alla fall, när jag startar den nu så kommer det upp ett "fel medelande"

Det blinkar C:31:40

är det någon som vet vad det fel medelandet betyder?

Eller vad jag kan göra åt det??

Jag är tacksam för svar!!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har _exakt_ samma problem som dig Bobbo. Och har inte löst problemet själv. Även jag har en Sony Handycam Hi8. Jag kan slå igång kameran utan problem när den är i "camera" läget. Men såfort jag switchar till "player" läget, eller om jag ska spela in i "camera" läget. Så kommer det där felmedelandet upp. Jag har sökt frenetiskt på många sidor och hittat lite olika lösningar. ( Dom fungerade inte för mig, men kanske gör det för dig.)

 

1. Plocka isär hela kameran från grunden, sätt sedan tillbaka allting igen. (låter otroligt ologiskt att det ska fungera, men det gör det, enligt vissa personer.)

2. Ge kameran ett stort rapp på sidan. Som även Gorse sa.

3. Rengör försiktigt spolhuvudena(heter det så?) med en topps.

 

För många ska alternativ 2 fungerat bäst. Läste även att folk som fått detta felmedelande och som har lämnat in kameran till reparatörer, fått det fixat genom detta sättet.

 

Reparatören väntade tills kunden gått ut från affären, sen ger han den ett stort rapp i sidan så är det klart. Och sen så är kunden tvugna att betala en fet summa.....

 

Jaja, lite offtopic. Men lycka till.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...