Gå till innehåll

Loopa keyframes i AE


Mr.Man

Recommended Posts

Jag skulle vilja veta om det går att loopa keyframes i After effects, det jag menar är att jag vill att animation ska upprepas flera ggr, I Vegas går det att ta cut & paste på på keyframes, men så enkelt var det inte i AE. När jag sökte på nätet hittade jag att man kunde göra det med "expressions" men det har jag inte satt mej in i, och det verkar lite krångligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Mr.Man]Jag skulle vilja veta om det går att loopa keyframes i After effects, det jag menar är att jag vill att animation ska upprepas flera ggr, I Vegas går det att ta cut & paste på på keyframes, men så enkelt var det inte i AE. När jag sökte på nätet hittade jag att man kunde göra det med "expressions" men det har jag inte satt mej in i, och det verkar lite krångligt.[/citat]

 

Du kan väl kopiera keyframes i AE.

Markera de keyframes du vill ska användas igen. Ta Ctrl-C och sedan Ctrl-V på tangebordet så hamnar dina nya keyframes efter markören.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Mr.Man]Nu har jag provat, men det händer ingenting när jag testar cut & paste. Är det någon mer som kan bekräfta att det ska fungera?[/citat]

Ja, det fungerar utmärkt att kopiera keyframes i AE.

 

Hur gör du när du kopierar, steg för steg?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Mr.Man]Jag markerar keyframes med så att dom blir gula sen tar jag ctrl C sen flyttar jag markören till nytt läge på timelinen och trycker ctrl V. Inget händer!.[/citat]

Om du markerar keyframsen och går till Edit > Copy och sedan flyttar CTI och sedan går till Edit > Paste, fungerar det då? Kan du kopiera någonting alls i AE, tex ett lager? Kan du kopiera saker i Windows, tex en text? Fungerar det att kopiera text eller något annat i Windows så bör det ju inte vara problem med Windows. Prova att avinstallera AE och installera det igen.

 

Har du varit inne och ändrat i Adobe After Effects X.X Shortcuts.txt någon gång? (X.X står för versionsnummer, tex 7.0)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...