Jump to content

Recommended Posts

Posted

du införskaffar dig trapcodes plugin som går under namnet particle, finns en väldigt fin dema att ladda hem på deras hemsida. http://www.trapcode.com

när du väl har kommit så långt, så lägger du ett nytt lager i ae, tillför particleffekten. går in i inställningarna, ändrar till smokelet och därifrån sitter du och justerar effekterna tills du får en fin smooth rök. simple as that.

trapcodes effekter ser jag för övrigt som ett måste att ha om du vill leka mer avancerat i ae, mitt bästa köp någonsin.

Posted

Ska det vara i en skorsten eller ska det vara typ från en cigarett, fast det lika gärna kunde varit en skorsten för att det ryker så mycket? Eller det kanske kvittar, om du redan är klar?

Posted

nej jag är inte klar än på ett tag!

Jag vill ha rök ur en skorsten. Och nu har jag laddat ned trapcode, mer än så fattar jag inte hur jag ska göra just nu...

Posted

Du kan självklart testa trapcodes plug-in men du kanske vill spara pengar och då kan du lika gärna göra det i particle playground, som redan finns i AE - inte lika avancerat dock, men det funkar.

Sedan finns det ju också stock-footage på detonationfilms.com som du kan använda.

Söktips på google: Creating smoke in Particle Playground After Effects

• 3 weeks later...
Posted

Jag skulle vilja göra rök i Adobe After Effects. Jag är helt nybörjare på AE och kan ingenting, skulle vilja lära mig mycket så därför börjar jag med att fråga hur man gör rök. Förklara gärna på ett lugnt sätt så att jag förstår.

• 2 weeks later...
Posted
Man kan göra cool rök med fracal noise och så får man leka med lite blendingsmode.

Kan du förklara lite tydligare vad du menar? Jag är nämligen helt nybörjare.