Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

jag funderar lite på att dra igång en skrivarcirkel här i Stockholm.

Just filmmanus kanske inte är så lämpligt för just en skrivarcirkel, men säg att man träffas en gång i veckan och läser upp en kort berättelse, novell eller (om man hellre vill det) en dikt som man skrivit under den gångna veckan över en kopp kaffe eller nåt. Det behöver inte vara något långt, några sidor räcker. man skriver så mycket man hinner/orkar/vill.

Tanken är väl att man ska skriva ner några sidor varje vecka utefter redan bestämda förutsättningar; det kan vara ett gemensamt tema, ett speciellt föremål som måste spela en dramatisk roll, eller en ny egen version av en gammal saga eller något. Varje vecka nya förutsättningar.

Tanken är väl också att man ska få in skrivvanan så man inte torkar igen och slutar skriva, samt en ursäkt att träffa folk och dricka kaffe.

Är det någon som skulle vara intresserad av det och tänka sig lägga undan lite tid varje vecka?

Postad

Du bara sprudlar av bra ideer du!

Kommer garna nan gang ibland men har tyvarr inte rad att aka till stockholm varje vecka hur garna jag an skulle vilja.

Ar fattig skadespelerska jag. *snyft*

Postad

[citat=Creator]Det låter som en superidé! Men tyvärr så bor jag inte i Sthlm o så kanske jag inte passar in på den tänkta målgruppen...[/citat]

det är ingen egentlig målgrupp som är tänkt, jag tror det blir roligare ju mer olika alla är till och med.

kul att det verkar finnas lite intresse i alla fall. om fler gillar idén så säg gärna till. jag kommer att kolla runt lite och se om man kan hitta nåt lämpligt ställe inne i stan där man kan träffas också.

Postad

ABF öppnar inte förrän då skolorna sätter igång igen, en bit in i augusti, så man kan inte starta en studiecirkel där innan dess.

det hindrar iofs inte att man inte kan träffas tidigare och köra ändå.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...