Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag och några kompisar har arbetat seriöst med film i cirka 5, 10 år. Nu har vi en bra filmidé (en spelfilm) som vi skulle vilja filma och sedan få ut på den svenska marknaden. Är det någon som vet vem/vilka man skulle kunna ta kontakt med då? Jag syftar på filmbolag och liknande!

Tack på förhand!

// "B-Film"

Postad

Är du säker, så inte sidan är programmerad i bänd och strejkar i din browser?

Beroende på hur duktiga ni är, och vad ni kan åstadkomma (dokumenterat) så finns ju alltid möjligheten att söka finansiärer privat. Finns det inget som kan produktplaceras naturligt i den storyn som finns.

Lokala resurscentrum finns också att ta kontakt med. De om inte annat har erfarenhet av filmskapande på alla nivåer.

Postad

Mitt tips ar, utover sfi, eftertexterna pa andra svenska filmer. Finns mycket information dar om man bara kollar ordentligt. Sen brukar jag tjata, ring till alla foretag du kan komma pa och forsoka salja dig sjalv. Om de inte kan erbjuda nat brukar de kunna tipsa. Visa framfotterna.

Men sa har ju jag arbetat utomlands i flera ar, kanske inte funkar sa i sverige?!

Postad

Om ni vill komma ut med er film så finns det ju en hel del filmfestivaler. Man kan få stöd av ett returcentrum , man kan också söka filmstipendier. Om man brinner för sin ide/ manus kan man kontakta en producent från ett filmbolag.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...