Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har letat genom hela IMDB känns det som nu utan resultat.

Såg en gång sista 1/3:delen av en film som handlade om en amerikansk kille i tonåren som på något vis fått reda på att nedräkning till kärnvapenkrig hade börjat (tror han hörde det i en telefonlur...) Han försöker varna massa människor, men ingen tror honom. Så när tiden som han fått reda på passerar utan att något händer så blir han glad och tror att han själv haft fel, tills det efter 5 minuter eller nått smäller. Ett tag ser det ut som att han och hans följeslagare skall komma undan i en helikopter, men den störtar och sedan är filmen slut.

Kanske inte en jättebra beskrivning, men det är allt jag minns. Såg ut som att den var gjort på 80-talet.

//Fidde

Postad

Den där har jag också sett. Den utspelar sig väl i ett café som är nattöppet? Han får telefonsamtalet i en telefonkiosk precis utanför och så berättar han nyheten för de andra nattgästerna i cafét (eller var det en krog?), och ingen tror honom.

Kommer tyvärr inte ihåg namnet på filmen. Jag minns att det var en ganska känd skådis i huvudrollen, men inte vad han hette heller.

Inte mycket till hjälpt tyvärr....:)

Postad

Underbart! Trodde att det skulle vara en sådan där bortglömd film som ingen kommer ihåg. Kul att det är fler som sett den

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...