Slajf Postad 19 juli 2006 Postad 19 juli 2006 Har köpt en SONY DV-kamera! (se länk nedan för mera info.) http://www.netonnet.se/item.asp?iid=...ionRo w2Right I förpackningen fick en cd-skiva som man skulle installera. I den cd-skivan finns det 100000tals program som man kan redigera film på, bilder , ljud och föra film/bild till datorn. Det är en VÄLDIGT komplicerat Sony program så jag skippade den totalt, utan överförde filmen från kamera till datorn genom Windows Movie Maker! Och till min förvåning är bilden TOTALT KASS! Liknar som att jag har filmat med min Digital Fotokamera! Tyvärr, eftersom jag fattar NOLL i SONYS program (cd-skivan), kan jag inte överföra filmen till datorn genom den programet utan fick använda mig utav Windows Movie Maker. Kan dom olika program som överför video till datorn spela roll på kvaliteten på filmen ? Har ni några knep/trix/tips/råd som kan göra filmen till en bättre kvalitet, eller får jag hålla flabben och skylla på kameran! Kameran kan väl inte vara så dålig med tanke på att den har väldigt goda betyg hos dom flesta expertisar! !!!!SNÄLLA HJÄLP MIG!!!! Mvh Andy
Recommended Posts