squigbobble Postad 17 juli 2006 Postad 17 juli 2006 Jag har just skrivit klart mitt första seriösa manus och jag funderade på att lägga in en intermission. Filmen kanske blir 7-10 min lång och denna intermission skulle i så fall komma direkt efter ett mord har skett och innan upplösningen sker. Jag vet inte om det är lämpligt att använda intermissions i kortfilmer, men i just det tillfället i manuset tyckte jag det passade bra? Borde jag lägga in denna intermission eller blir folk bara störda på det eftersom det är kortfilm? Vad tycker ni? 0 Citera
jonkanon Postad 17 juli 2006 Postad 17 juli 2006 Ifall det fyller en dramaturgisk funktion så funkar det, annars bort! /jon 0 Citera
jakethesnake Postad 17 juli 2006 Postad 17 juli 2006 Jag skulle bli grymt förbannad. du får väl använda dig av en sidohistoria eller något om du vill ha ett uppehåll i handlingen. 0 Citera
TomStac Postad 17 juli 2006 Postad 17 juli 2006 Har jag förstått det rätt att en INTERMISSION är en längre paus i filmen med svart bild och bakgrundsmusik, som i gamla 60- och 70-talsfilmer (tänker närmast på 2001 och PATTON - PANSARGENERALEN)? Vad skulle syftet vara, menar du? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.