Gå till innehåll

Hur kan man göra en explosion lättast?


adrianbanan

Recommended Posts

scen? innomhus, utomhus, parkeringsplats,skog, uppe i luften??? beror helt på var scenen är.. kanske du på en tom parkeringsplats kan göra en riktig "explosion" med lov av brandkåren och med ordentlig utrustning. Eller sen om de är mitt i en skog så kanske de e lite fö farligt att börja bränna nånting så då till största del kanske digital?

Länk till kommentar
Share on other sites

nr 1... är jag elak om jag säger att ditt inläggs stavning tyder på minderårig ålder (kan ju bottna i dyslexi också och det är ju inte lika lätt det förstår jag)... Alltid när det gäller pangpang, sök rätt på behörig instans. Det är inte att leka med.

 

Lite offtopic anektot ungefär...

 

för ett par dagar sedan läste jag ÖstersundsPosten och kom till utrikessidorna. Där fanns en bild på en explosion från en israelisk missil, och med mitt måttligt tränade öga tänkte jag snabbt att ojoj, där flög en bil i luften... tänkte vidare... tittade närmare på bilden... vänta nu... på en explosion som tog upp kanske 13 cm bildyta på tidningen fanns vita saker som jag plötsligt såg var hustak på cirka 1 cm i samma skala... och jag insåg då suddenly vilken stor destruktionskraft det var... :( ... det jag menar är att detta går att utnyttja, och utnyttjas ständigt i filmvärlden. explosioner i cineastiska spektakelfilmer är sällan så stora som de tycks i verkligheten...

 

visst, mer sprängmedel spränger ju större yta. Löst liggande sprängämne gör samtidigt nästan ingen skada som en inpackad sådan.

 

men, alltid...

Safety

Safety

Safety

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

jag tror att alla här som är villiga att hjälpa dig behöver mer information, precis som pinto och Emperor säger. Vad använder du för redigeringsprogram? Föredrar du att göra explosionen digitalt? Eller på plats? Kanske på riktigt, men inte på plats? ja, jag tror du vet vad vi menar. När bara det är löst så tror jag att tipsen kommer välla in.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...